Training Online Usability
Ontwikkeld in opdracht van de Hogeschool Utrecht in samenwerking met Eddy Boeve van Booming. Een training gericht op de meest actuele ontwikkelingen rondom het effectief gebruik van het web binnen diverse communicatie doelstellingen. Gedurende 10 avonden passeren onderwerpen als content management, WordPress CMS, SEO, effectief menugebruik, call-out sections, marketing en beeldgebruik. Met als doel effectief online met doelgroepen te kunnen communiceren.
Onder mijnnieuwsmarkt.nl hebben we een digitale experimenteer omgeving ontwikkeld, waar studenten in hun eigen omgeving kunnen leren omgaan met de diverse aspecten van onlie usability binnen een WordPress omgeving.
Deze leeromgeving wordt al een aantal jaren met succes ingezet binnen de training van de HogeSchool Utrecht.
Het web is meer dan een statisch uithangbord. In de loop der jaren is veel studie verricht naar het gedrag van consumenten op websites. In een crossmediale context is het web vluchtiger dan welk medium ook. De verleiding om naar 'iets anders' te klikken ligt voortdurend op de loer.
Nieuwe inzichten en ervaringen worden tijdens deze training gedoceerd om in de eigen praktijk vaak met kleine aanpassingen de aandacht van bezoekers vast te houden en aan te zetten tot call-to-actions om als aanbieder van content dan ook op gepaste wijze in contact te komen met diverse doelgroepen.
Diverse voorbeelden uit onder andere de uitgeverswereld worden onder loep genomen.
Tijdens de training van 10 avonden worden diverse actuele onderwerpen toegevoegd aan de 'leeromgeving' zodat studenten ook 'tussendoor' volledig op de hoogte kunnen blijven.