Sociale netwerken
Masterclass Twinfield in teken van social media en on-line samenwerken
Twinfield is een bekende ontwikkelaar/dienstverlener op het gebied van on-line boekhouden. Tot haar klanten behoren ook accountants, die de stap van off-line naar on-line maken. Daarbij worden ze vooral geconfronteerd met andere communicatievormen met hun opdrachtgevers.
Lees meerMedia professionals ‘organiseren’ zich zeer divers: wat is jouw mening?
Er zijn nogal wat al dan niet formeel georganiseerde ‘netwerkclubjes’ in het media landschap. En dat aantal lijkt te groeien. Gaat dat ten koste van de bestaande ‘oude’ brancheorganisaties, of kunnen de twee lijnen gewoon naast elkaar blijven bestaan?
Lees meerDe impact van social media is onmetelijk groot
Duizelingwekkende getallen komen er in onderstaand filmpje voor. Wie na het bekijken van onderstaand filmpje nog het idee heeft dat de effecten van alles wat met ‘social’ te maken heeft een modegril is, vergist zich in onmetelijke mate.
Lees meerTeveel weggeven: gevaar van het deelprincipe in sociale media? Geef je oordeel…..
Vandaag werd ik geattendeerd op het feit dat ik met mijn presentatie ‘Vloedgolf – sociale media in beweging’ teveel van het goede weggeef. En dat is een vraag waar ik me vandaag in verschillende onbewaakte momenten mee heb bezig gehouden.
Lees meer‘Vloedgolf’ – sociale media in beweging
Morgen houd ik voor de Antenne Management Club (AMC) een lezing over de impacy van sociale media op bedrijfs- en communicatieprocessen. Ik werd daarbij niet alleen geïnspireerd door lezingen van anderen op dit gebied, maar ook door twee recent verschenen boeken: Groundswell van Charlene Li en Josh Bernoff en het boek Wat Zou Google Doen van Jeff Jarvis.
Lees meerLeuke manier om sociale media uit te leggen
NRC Next: Bloggen via Twitter groeit snel
Vandaag had NRC Next een aardig verhaal over Twitter gepubliceerd. Zo een verhaal komt dus kennelijk alleen in dat soort kwaliteits kranten te staan, want het ‘gewone’ volk wordt nog nauwelijks warm van Twitter. Maar de groeicijfers zijn veelbelovend.
Lees meerZijn sociale netwerken, web 2.0 en user generated content één ding?
We zijn een paar jaar verder en 2.0 is niet meer weg te denken in het on-line landschap. Vrijwel dagelijks worden we geconfronteerd met nieuwe 2.0 diensten op het web.
Lees meerSteeds vaker: veel van hetzelfde in nieuwe zakken…..
Hoe kunnen events over marketing, media, advertising, sales nog onderscheidend zijn ten opzichte van elkaar? Zodra sociale netwerken en web 2.0 als termen vallen, gaan overal de remmen los. De tegenstellingen tussen oude en nieuwe media rollen voor de zoveelste keer over de tongen van rappe sprekers. Maar komt er nog iets nieuws uit? Zo…
Lees meerDe zegeningen van sociale netwerken
MSN, SMS, Hyves en vele andere vormen van het on-line op sociale wijze in contact komen met elkaar, heeft zijn keerzijde al vaker bewezen. De scholierenprotesten van de afgelopen dagen zijn een volgende stap in de neveneffecten van ‘één-op-één-massa-communicatie’. Zijn sociale netwerken wel zo sociaal, als dat aanzet tot ongestructureerd gedrag onder jongeren, die zelf…
Lees meerSociale netwerken – kwantiteit en relevantie: wat trekt de adverteerder?
Monique de Haas leerde mij dat vooral relevantie één van de belangrijkste USP’s is binnen de verzending van boodschappen, met welk doel dan ook. Dat is het overdenken waard, want adverteerders gaan doorgaans vooral voor bereik. En als je dan die twee parameters in relatie ziet ten opzichte van de wilde opkomst van sociale netwerken,…
Lees meerErwin Blom praat met Yme Bosma van Hyves over sociale netwerken
Yme Bosma (Hyves) over sociale media from erwin blom on Vimeo.
Lees meerTeveel sociale netwerken? Oordeel zelf!
TV zoekt ook naar vormen ‘burgerjournalistiek’
Ook televisie komt in de ban van burgers die nieuws kunnen leveren via eem mobieltje. ‘ik op tv’ is een initiatief van Endemol en 7 regionale omroepen. Natuurlijk is er sprake van een ‘uitzending’ op een vast tijdstip, maar de rest van het concept komt sterk overeen met dat van bijvoorbeeld nieuwssite ‘Skoeps.nl’. Anders is…
Lees meer