Erwin Blom praat met Guido van Nispen

Erwin Blom praat over de kwaliteit van start-ups in de media branche. Van Nispen is vaak teleursgesteld. Veel innovatieve mensen kiezen volgens hem eerder voor zekerheid, dan voor het risico een eigen onderneming te beginnen.

Lees meer

Video gesprek via iChat

Binnen het initiatief LUIT & VAN TEESELING hebben we een eerste poging gedaan om te bekijken in hoeverre bestaande tools goed gebruikt kunnen worden om op eenvoudige wijze meer waarde toe te kennen aan een ‘blog’ bericht.

Lees meer

Amazon’s Kindle naar Europa

Lange tijd heeft de iLiad het in Europa ‘voor het zeggen’ gehad. Als het aan Amazon ligt, komt daar vanaf dit najaar verandering in met de komst van de Kindle. Volgens ingewijden zal de Kindle zijn opwachting doen tijdens de bekende boekensbeurs in Frankfurt.

Lees meer

Op bezoek bij LabTalk Hogeschool Utrecht

Deze week bezocht ik het LabTalk van de Hogeschool Utrecht. Op uitnodiging van Harry van Vliet (de auteur van het boek Idola van de Crossmedia, werd mij verzocht mijn visie te geven op het speelveld van de crossmediale ontwikkelingen.

Lees meer

Patent op ‘web-to-print’ natuurlijk zinloos

Natuurlijk was de poging van Vistaprint om ‘web-to-print’ te patenteren zinloos, maar heeft de gemoederen in vele landen behoorlijk bezig gehouden. In Nederland liet men dit interessante proces gewoon als ‘niet-terzake-doende’ voorbijgaan.

Lees meer

De brug tussen print en online?

Het is eerder gebleken dat print nog steeds een stuwende kracht is achter (online) aankopen. Daarom wordt naarstig gezocht naar nieuwe mogelijkheden om print en online met elkaar te verbinden.

Lees meer

Adformatie: Nederlanders wacht nog met e-reader

In Adformatie van afgelopen week stond een voorpagina artikel over de ontwikkelingen rondom de verkoop van zogenaamde e-readers. De belangstelling voor de ontwikkelingen rondom digitaal papier kent vooral pieken en dalen. Het piekje van de afgelopen twee weken was de komst van NRC Handelsblad in dit speelveld. Zo een 500 verkochte abonnementen al dan niet…

Lees meer

Altijd on-line?

Soms bekruipt me wel eens het gevoel dat ik altijd on-line moet zijn om te laten zien dat ik er echt ben. Het begint ’s morgens al met met ‘aan te melden’ op twitter met ‘goedemorgen vanuit velsen’. En daarna meteen aan de e-mails, om toch maar meteen te reageren op de vragen die zijn…

Lees meer

Idols blijft crossmediaal event

Gericht op de jeugd met veel te lange reclame blokken blijft Idols een crossmediaal event bij uitstek. Dat er een uiteindelijke winnaar of winnares gekozen moet worden, lijkt slechts bijzaak. Het gaat de adverteerder vooral om ‘effect op het moment’. Dat ook de kijkcijfers wat tegenvallen, lijkt niemand echt te deren. Met steeds zo een…

Lees meer

Nederlanders steeds actiever op internet

Bron: IJmuider Courant en CBS Nederlanders zijn steeds actiever op het internet, maar Europees gezien blijven we nog wel wat achter. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In Nederland internetten 11 miljoen mensen, jongeren actiever dan ouderen. Voor het vinden van informatie gebruiken zij bijna allemaal een…

Lees meer

Nieuwe visie op ‘mobiel’

Het bedrijf Modu uit Israël heeft de kans een revolutie teweeg te brengen in nieuwe mobiele concepten. Het in begin 2007 opgerichte bedrijf ontwikkelt momenteel de Modu, een centraal mobiel apparaat, welke door middel van add-ons verschillende functionaliteiten kan vertegenwoordigen. Het apparaat is bedacht door Dov Moran. De basis wordt gevormd door een ‘gewoon’ mobieltje,…

Lees meer

Merken maken de man

Norbert Mirani stuurde mij van de week het boek met bovenstaande titel. Norbert is strategy & new-businessdirector bij Sanoma Men’s Magazines (SMM). Hij was onder andere initiatiefnemer van het SMM Kenniscentrum, dat onderzoek laat verrichten naar mannen en merken. In zijn boek verwoordt hij op plezierig leesbare wijze de relatie tussen mannen en de invloed…

Lees meer

Waar staat twitter over 3 jaar?

Op 5 februari hield IPAN een bijeenkomst over de toekomst van Twitter. Het hele ‘legertje’ bekende Nederlandse twitteraars was naar Amsterdam gekomen om mee te praten over de komende drie jaar. Opvallend veel suggesties passeerden de revue. Over 3 jaar maar kijken wat er van terecht is gekomen van deze vorm van remediatie. Waar is…

Lees meer

Hogeschool Utrecht stimuleert kennis bedrijven met crossmedialab

Vanochtend sprak ik Harry van Vliet, de auteur van het boekje ‘Idola van de crossmedia’. Nou blijft de term crossmedia altijd wel tot de ‘hype’ verbeelding spreken, maar de Hogeschool Utrecht gaat dit fenomeen te lijf met een volledige onderzoeksafdeling crossmedia. Volgens Harry van Vliet een goed initiatief om onderwijs en bedrijfsleven op dit gebied…

Lees meer

Soms kom je wat leuks tegen…..

Als gemiddelde gebruiker van Twitter, kom je soms leuke dingen tegen die door anderen gepost worden. ‘Koning’ twitteraar Erwin Blom, liet vanochtend even weten dat hij enthousiast was over Screenflow. Ik meteen op zoek naar de ontwikkelaar. En zo ontdekte ik het bedrijf Varasoftware (nee, heeft niets met de Vara te maken), welke heel aardige…

Lees meer