PwC: Nederlandse gaming industrie groeit snel

Nederland kent een krachtige, levendige markt van videospellen, die in de afgelopen vijf jaar jaarlijks toenam met meer dan 10%. Dat blijkt uit de deze week verschenen nieuwe editie van de Entertainment & Media Outlook towards 2010 – Trends in the Netherlands 2006 – 2010. PricewaterhouseCoopers (PwC) verwacht dat de totale Nederlandse markt van videospellen…

Lees meer

EMERCE praat met Joris van Heukelom

Joris van Heukelom verruilde zijn directeurs positie bij BNN voor een soortgelijke rol bij KPN als directeur content. In het november nummer van EMERCE praat van Heukelom over adverteerders, media aanbod en content. Een samenvatting. De 37e jarige van Heukelom is van origine een Belg, met een flink portie academische bagage. Via TMF en MTV…

Lees meer

Spannend in Velsen

Dit plaatje wil ik jullie niet onthouden, het is soms heel ‘spannend’ in de gemeente waar ik woon: Velsen. Velsen bestaat uit IJmuiden, Driehuis, Santpoort-Noord, Santpoort-Zuid, Velsen-Noord, Velsen-Zuid en Velserbroek, waar ik zelf woon. Dit plaatje is genomen vlak bij de ‘pieren van IJmuiden’, zeg maar de ‘mond’ van het Noordzeekanaal. Samen met mijn vrouw,…

Lees meer

‘Gesprek’ met Graficus (maar het werd nooit zo gepubliceerd….)

zie voor het resultaat Graficus 44 CMBO ging KVGO al voor in vernieuwend ‘branche-denken’ Door redactie Graficus ‘Laat ik meteen duidelijk maken, dat we een goede relatie hebben met het KVGO, we zijn er gehuisvest, en hebben onderling een aantal goede afspraken’. Maar CMBO voorzitter Peter Luit steekt niet onder stoelen of banken dat CMBO…

Lees meer

Internetten gaat ten koste van televisie

Het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft becijferd dat Nederlanders minder televisie kijken. De daling is na 30 jaar tv kijken becijferen nog niet eerder voorgekomen. De daling valt echter mee, vanaf het jaar 2000 zijn we tot nu toe anderhalf uur minder TV gaan kijken. Gemiddeld kijken de Nederlanders vanaf 12 jaar 10,8 uur TV…

Lees meer

De toekomst van reclame in een digitaal televise landschap

Met de opkomst van nieuwe communicatienetwerken, apparatuur en diensten gaat niet alleen de mediasector, maar ook de advertentiemarkt een nieuwe fase in. Vooral de snelle groei van breedband Internet en de opmars van digitale televisie heeft grote gevolgen voor de Nederlandse advertentiemarkt.

Lees meer

‘Goed gevoel’ bij Picnic’06

De ‘Creatieve Industrie’ heeft zijn eigen congres sinds Picnic’06 (beter bekend als Crossmediaweek), afgelopen woensdag haar deuren opende aan de Westergas fabriek aan de Haarlemmerweg in Amsterdam. Ik had zelf het genoegen als netwerkpartner namens CMBO samen met Monique de Haas, Arjen Molendijk en Indira Reynaert van Crossmediaforum aanwezig te zijn.

Lees meer