Internet ondernemer Marc van der Chijs bij Pauw & Witteman

De al jaren in China wonende internet ondernemer is zeer succesvol met YouTube tegenhander Tudou. Naar eigen zeggen is het meer een YV kanaal, waar mensen makkelijk een uur per sessie ‘gewoon’ TV kijken. Bij Youtube blijft de gemiddelde bezoeker slechts 10 minuten ‘hangen’.

Lees meer

Introductie Google’s SmartPhone G1

Pas begin 2009 zal de Nederlandse consument de G1 kunnen kopen via T-Mobile. De telecom provider lijkt daarmee het voortouw te nemen op de verkoop van innovatieve toestellen. KPN heeft kennelijk het nakijken.

Lees meer

Erwin Blom praat met Guido van Nispen

Erwin Blom praat over de kwaliteit van start-ups in de media branche. Van Nispen is vaak teleursgesteld. Veel innovatieve mensen kiezen volgens hem eerder voor zekerheid, dan voor het risico een eigen onderneming te beginnen.

Lees meer

Pratend digitaal papier uit Zweden

Dat het langzaam gaat met de invloed van digitaal papier is onze dagelijkse media consumptie, behoeft geen betoog. Voor velen blijft digitaal papier steken bij het gebruik van de iLiad van IRex Technologies. Maar er is meer op komst…..

Lees meer

iPhone applicaties verkopen goed

Ondanks de aanhoudende klachten over de tweede generatie iPhones, blijkt het merendeel van de gebruikers maar al te graag verschillende applicaties te willen downloaden en er ook voor te willen betalen.

Lees meer

Wegener ten opzichte van de Telegraaf

Mooie groeigetallen bij Wegener ten aanzien van de internet activiteiten, binnen de dochteronderneming MediaVentions. Meer dan 20% groei in het eerste half jaar. Dat betekent bijna 9 miljoen euro omzet.

Lees meer

RSDB verschaft duidelijkheid over overname

Drukkerijgroep RSDB wordt naar alle waarschijnlijkheid overgenomen door de Nederlandse investeringsmaatschappij Hombergh/De Pundert Group. Gisteren maakte RSDB bekend dat de overname zal gaan plaatsvinden tegen een indicatieve prijs van 40 euro.

Lees meer

Xerox doet meer dan ‘printers’

Met regelmaat volg ik Robert Scoble, die niet alleen op een leuke manier mensen en bedrijven ‘bekijkt’, maar vooral ook de andere zijde van bedrijven belicht, die velen niet kennen. Via Twitter kwam ik een interview tegen van Scoble met Xerox CTO Sophie Vandenbroek (zal wel een Nederlands linkje hebben). viewNode(“02d04256313de”,{ width: 425,height: 274});

Lees meer

Debat op ‘hoog niveau’

Ik heb vanmiddag het genoegen het debat op ‘hoog niveau’ in het Confio Business Centre in Rotterdam te openen. Het debat, dat op de 31e etage van het World Port Center plaatsvindt, wordt georganiseerd door Canon, KVGO en het Media College Rotterdam. Het debat wordt geleid door het Nederlands Debat Insituut. Het debat zal vooral…

Lees meer

Kranten kruipen uit dal

De landelijke- en regionale krantenwereld kruipt langzaam uit het dal waar het jaren heeft ingezeten. Met ‘slechts’ een daling van 1,7 procent, lijken de uitgevers een ommekeer te zien in de jarenlange sterke daling van zowel abonnees als advertentie onkomsten.

Lees meer

Flatscreen TV’s niet aan te slepen

Wie denkt dat het medium televisie niet meer innoveert, heeft het mis. De Nederlander wil massaal ‘beter’ televisie kijken. En dan is ‘beter’ vooral groter en scherper. Vorig jaar werden er maar liefst 1,4 miljoen flatscreens verkocht, bijna 60% meer dan in 2006.

Lees meer