Branche
Picnic ’07 launch: event op zichzelf
Gisteren opende Picnic ’07 haar deuren voor genodigden, partners en media met het launch event voor het in september te organiseren Picnic ’07. Marleen Sticker schetste het veld van de media ontwikkelingen wereldwijd en gebruikte de termen crossindustry en crosscultural om vooral de maatschappelijke betekenis van crossmedia in breder perspectief te plaatsen, hetgeen vooral ook…
Lees meerMediaCity programma definitief!!!
Het MediaCity 2007 programma op 24 mei bij MediaPlaza Utrecht: MediaCity 2007 staat in het teken van de user-experience ten gevolge van het dynamische medialandschap. Wat betekent crossmedia, user generated content, social communities voor zowel consument als bedrijf? Kom naar MediaCity 2007 voor duidelijkheid over de bewegende media kanalen en media processen! 09:00 ontvangst 09:45…
Lees meerMet IPAN (toch niet) op reis!
Het blijkt dat het IPAN bestuur het vaderlandsgevoel van zijn leden iets te laag had ingeschat. Het vooruitzicht NIET aanwezig te zijn tijdens Koniningedag in Nederland was voor veel leden toch een reden om niet mee te gaan naar Dubai. Van de 20 aanmeldingen bleven er op ‘payday’ maar 6 over en dat was te…
Lees meerCrosmedialog met IPAN naar Dubai
Indira en ik (en heel misschien ook Monique) gaan 29 april met een IPAN delegatie naar Dubai. Bedoeling is vooral de media bewegingen in en rond Dubai te bezien. Op 30 april zullen we Dubai Internet City en wellicht ook Dubai Media City bezoeken. Een bezoek aan het enige 7 sterren hotel ter wereld, Burj…
Lees meerCMBO/IDP bestuur brainstormt over media ontwikkelingen
Brainstorm ontsteeg het technologie niveau Eén keer per jaar komt het CMBO/IDP bestuur bijeen om een bepaald onderwerp onder de loep te nemen tijdens een brainstorm sessie. Vaak zijn dat bestuurlijke zaken die speciale aandacht verdienen, maar dit jaar kozen we voor een inhoudelijk onderwerp. Vooral Monique de Haas gaf tijdens de laatste bestuursvergadering de…
Lees meerNa MacExpo gaat nu ook TINE niet door
Amsterdam RAI heeft in één jaar drie beurstitels rondom media en ICT afgelast. De beursorganisator ziet zich helaas genoodzaakt tot deze stappen, omdat de belangstelling voor deelname in te grote getalen afneemt. TINE was gepland van 8 tot en met 10 mei. Oorspronkelijk zou ook brancheorganisatie CMBO met MediaCity aanhaken op dit event, maar na…
Lees meer7 mei: MediaPlaza Masterclass Crossmedia door Indira Reynaert, Peter Luit en Bram Alkema
Aan de slag met crossmedia
Aan de hand van een theoretische basis van het huidige nieuwe medialandschap, brainstormsessie en projectsimulatie wordt er kennis gemaakt met de vele facetten van crossmedia format-ontwikkeling. Tijdens de theoretische ochtendsessie wordt er onder meer ingegaan op internet trends als weblogs en moblogs, rss, Qport, Podcasting en interactieve virals. Verder wordt er stil gestaan bij de nieuwe mogelijkheden van mobiele devices en games. In de workshop zullen verschillende crossmedia formats besproken worden welke zijn ontwikkeld door – de generatie crossmediale denkers – studenten van de Universiteit Utrecht en de Kunstacademie.
Platform Creatieve Media
Gisteren kwam het Platform Creatieve Media van VNO-NCW bijeen. Het platform bestaat uit vertegenwoordigers van het totale medialandschap: het Ministerie van Economische Zaken, BNO, PIBN, CMBO, VEA, XPLOR, VNO-NCW, RTL Nederland, KVGO, NVPI, VPRA, Stichting Filmbelangen en Hogeschool Rotterdam. Doel is het veranderende medialandschap vooral te begrijpen vanuit het media consumptiegedrag van de consument. Het…
Lees meerNieuws uit Barcelona
Polymer Vision staat pas twee maanden op eigen benen en toch wist het piepjonge Nederlandse bedrijf …. …de afgelopen week op de 3GSM in Barcelona alle aandacht op te eisen. Het voormalige Philips-bedrijf toonde Readius, een beeldscherm dat als een sushi kan worden opgerold. Op de 3GSM, de grootste beurs in Europa op het vlak…
Lees meerSYNC.nl
e-magazine over wetenschap, ondernemen en technologie van start Ik werk mee aan SYNC.nl Vijf internetondernemers presenteerden vandaag SYNC.nl, het fonkelnieuwe internetmagazine over wetenschap, ondernemen en technologie. SYNC is een online magazine voor mensen die interesse hebben in of werkzaam zijn op het snijvlak van wetenschap, ondernemen en technologie. Door de voortschrijdende technologie, staat wetenschap steeds…
Lees meerEerste gezamenlijke bijeenkomst CMBO en XPlor bij Xerox
Gisteren werd de aftrap gegeven voor een verdere samenwerking tussen CMBO en XPlor. De eerste verkennende gesprekken vanaf juni dit jaar hebben de ontwikkeling versneld. Het unieke karakter van beide verenigingen blijft behouden en voorlopig zullen ook beide besturen nog naast elkaar blijven functioneren. In de loop van volgend jaar worden volgende stappen verwacht. Wel al zijn gisteren alle XPlor leden van harte uitgenodigd om deel te nemen aan alle toekomstige CMBO bijeenkomsten.
Lees meerGNR8
Na een half jaar van intensieve voorbereiding is sinds medio september het studentenbedrijf GNR8 van start gegaan. Onder het motto Student Generated Media ontwikkelen studenten van de opleidingen Media en Entertainment management, Informatica en Commerciële Economie van de Hogeschool INHOLLAND innovatieve multimedia producten en – diensten in opdracht van en in samenwerking met regionale ondernemers…
Lees meerGrafivak ten einde: geen crossmediale opvolger
Dat het doek voor de titel Grafivak als zelfstandige beurs zou vallen, was al langer bekend. Maar de RAI directie ziet ook geen brood in een bredere crossmediale opzet van een event met print, internet en broad- en narrowcasting. Daarmee komt tevens het fundament te vervallen onder het vorig jaar opgezette congres MediaCity. CMBO is…
Lees meerIFRA Expo en MediaExpo weerspiegelen positieve ontwikkelingen
In het Amsterdam RAI complex werden deze week gelijktijdig IFRA Expo en MediaExpo gehouden. Zeer verschillende beurzen met zeer verschillende concepten, standhouders en bezoekers.
Lees meer‘Goed gevoel’ bij Picnic’06
De ‘Creatieve Industrie’ heeft zijn eigen congres sinds Picnic’06 (beter bekend als Crossmediaweek), afgelopen woensdag haar deuren opende aan de Westergas fabriek aan de Haarlemmerweg in Amsterdam. Ik had zelf het genoegen als netwerkpartner namens CMBO samen met Monique de Haas, Arjen Molendijk en Indira Reynaert van Crossmediaforum aanwezig te zijn.
Lees meer