Nieuwe layout printmedianieuws.nl succesvol
Sinds een paar weken heeft printmedianieuws.nl een nieuw ‘gezicht’. En niet zonder succes. De noviteit resulteert structureel in ca. 20% meer dagelijkse bezoekers.
‘We blijven volharden in onze betaalmuur. Met de ontwikkeling van de nieuwe look&feel hebben we een duidelijke toename gemerkt in zowel aantallen abonnees, maar ook in onze dagelijkse bezoekers.’ Kennelijk doet een layout het nodige in de conversie. Geïnspireerd door talloze nationale en internationale nieuwswebsites is de look en feel van de website fors onder handen genomen.
Beweging
De eerst drie artikelen worden door middel van een slideshow met overeenkomstige beelden weergegeven. Dat geeft de site wat beweging, zonder hinderlijk over te komen. Zo namen we het besluit om geen geanimeerde beelden te gebruiken binnen de advertentie sin de rechter kolom. De site moest vooral rust blijven uitstralen en dat is gelukt.
Veranderingen
In de layout wordt ook duidelijk gemaakt welke artikelen betaald worden door de adverteerders. Met een grijze achtergrond krijgt de lezer een duidelijk onderscheid te zien tussen betaalde artikelen en reguliere redactionele artikelen. Ook de ‘kop’ van de website is fors vergoot. De titel toont veel duidelijker, waardoor het geheel minder bescheiden overkomt.
Redactie
Inmiddels is de redactie fors uitgebreid. Met een flink team overzien we de volledige printmediabranche en dat aspect verstrekt onze positie in een markt die juist volop in beweging is. Erik van Erp: ‘We groeien gestaag, juist door ons geduld om de betaalmuur te behouden, ervaren we dat betalen voor content ook in de printmediabranche steeds normaler wordt gevonden.’