Event App voor ‘Dorpsfeest Santpoort’

Het was even haast maken, om ineens met het idee te komen voor een app voor dit jaarlijkse event, de app te maken, sponsors te vinden en de app tijdig in de verschillende appstores te krijgen. Deze week is het allemaal gelukt.

• Download de Android versie (of gebruik onderstaande QR code)
• De download link voor de iOS versie (of gebruik onderstaande QR code)
Artikel in de IJmuider Courant van vrijdag 11 juli
• Op deze vrijdag meer dan 150 downloads voor Android versie

Peter Luit, Jeroen Bakker en Theo Koster

Peter Luit, Jeroen Bakker en Theo Koster. Met dank aan Paul Vreeker (United Photos) voor het beschikbaar stellen van de foto

Wederom hebben de drie samenwerkende Velserbroekse mediabedrijven (LUIT.nl, 7x7Cornegge en Atlas Interactive Media) een top prestatie geleverd. In een paar dagen tijd werden alle disciplines in stelling gebracht: techniek, creativiteit, commercie en inhoud. Bestuur van de vereniging ‘Dorpsfeest Santpoort‘ was meteen enthousiast. Theo Koster: ‘Door de jaren heen zijn steeds meer media middelen ingezet om in de hele week het toegestroomde publiek uit Santpoort en omstreken zo goed mogelijk te informeren.’

Woensdagochtend verscheen de IJmuider Courant voor een interview. Luit: ‘We beginnen in de regio een beetje op te vallen met onze app activiteiten en we hebben nog meer regionale activiteiten in de pijplijn. We zijn heel blij met deze app, omdat de jaarlijkse ‘feestweek’, zoals het event in de volksmond wordt genoemd, veel publiek zal trekken en naar onze veronderstellingen ook heel veel downloads van deze app.’

photo 1‘Het is de eerste ‘event app‘ die we hebben ontwikkeld. Alles wat de app moet kunnen doen, is dan ook gericht op alles wat er ‘op straat’ gebeurt in de week van 1 tot en met 9 augustus. De app blijft ‘slechts’ twee maanden in de beide appstores staan. Op die basis kunnen we de ontwikkelkosten en ook de kosten bij Apple en Google laag houden. Ook besloten we de app niet voor Windows Phone te ontwikkelen, gezien het nog (te) geringe gebruik van dit besturingssysteem.’

artikel-ijcUiteraard zal het effect van de app afhangen van de inzet van andere media kanalen. Jeroen Bakker: ‘Door onze crossmediale inzichten zorgen we voor promotie van de app via flyers in winkels en horeca. Natuurlijk zal ook de vereniging ‘Dorpsfeest Santpoort‘ het nodige moeten doen rondom de inzet van social media voor, tijdens en na de ‘feestweek’. Het sturen van push notifications zal voor de vereniging nieuw zijn. En uiteraard zal dat gedoceerd moeten gebeuren om te voorkomen dat de bezoekers deze functie gaan uitzetten.’

De iOS versie voor Apple duurt altijd iets langer vanwege de strengere eisen die Apple stelt aan een app, maar we verwachten de app halverwege volgende week in de Apple AppStore te hebben.

qr-android-santpoort

QR code voor directe toegang tot Google Play app download

ihr_qr_code_ohne_logo

QR code voor Apple AppStore