Erik van Erp en Peter Luit starten printmedianieuws.nl
Met het verdwijnen van de grafische vakbladen met de titels Grafisch Weekblad, Compress en PrintBuyer is er ruimte ontstaan om met een nieuwe titel on-line relevant nieuws en achtergronden van het nieuws te brengen vanuit de printmedia branche en daar tegenaan leunende digitale media.
• Te weinig om de titel in print uit te geven, genoeg om tegen betaling relevant nieuws on-line aan te bieden
• Layout simpel en functioneel
Erik en ondergetekende hebben jaren een belangrijke rol gespeeld binnen het GW (voorheen Grafisch Weekblad). Erik belichtte vooral de printwereld, met vooral belangstelling voor uitgevers in relatie tot financiën, mensen en organisatie. Ik had vooral de taak de crossmediale component toe te voegen binnen het GW. De start van printmedianieuws is dan ook niet toevallig gebaseerd op deze mix, aangevuld met diverse auteurs vanuit de branche, waaronder Jan van Holten (bekend van GW), Erwin Koerts (directeur Aeroprint) en Netty Arriens (creatief directeur Dinq). Het team wordt nog verder aangevuld met schrijvers voor de verschillende deelsegmenten binnen de keten van de branche.
Afgelopen 2 maanden hebben we al dagelijks gezorgd voor uiteenlopende publicaties, om warm te draaien voor de start op 2 september. Tot 1 oktober mag iedereen de site (na registratie) volledig gratis bekijken en ons (als u dat wilt) voorzien van op- en aanmerkingen. Na die datum gaan we – in lijn van het feit dat ook wij vinden dat unieke content betaald moet worden – het grootste gedeelte van de site achter een ‘beperkt betaalmuurtje’ zetten voor 90 euro ex. BTW per jaar.
‘We gaan er twee jaar voor, we schrikken niet terug voor de suggestie dat het ‘gedaan’ zou zijn met print. Deze uitspraken komen vaak van vooral eenzijdig gerichte on-line marketeers en specialisten. Met onze kennis en kunde kunnen we in de keten van printproducties relevante kennis en kunde overbrengen waarbij we juist de positie van print versterken in de gehele media kanalenmix. Vanuit die gedachte heeft printmedianieuws in de komende jaren heel wat te bieden’.
Beste ex/collega´s, ik wens jullie veel succes met deze venture!
Jammer, ik ben net te nat voor gratis zien wat dit nu is.
Wel veel succe!