Samenwerking met Booming op gebied van SEO, Link Building, A/B Testing en conversie optimalisatie
Eddy Boeve is één van de oprichters/partners van het Amsterdamse bedrijf Booming. Het bedrijf heeft veel kennis in huis van onderliggende webtechnologie, welke tegenwoordig steeds meer aandacht vraagt voor een relevante positie in zoekmachines. We onderzoeken op verschillende gebieden een wederzijds stuk samenwerking.
• A/B Testing om verschillen in bereik te meten per situatie
• Link Building voor het versterken van relevante koppelingen met in- en externe content
• SEO technieken voor basis zoek optimalisatie
Het maken van een website is geen raketwetenschap meer, opdrachtgevers ervaren zelf op het web de vele gemakken van zoveel gereedschappen, zodat zij verwachten dat alles ‘out of the box’ ook op hun eigen website kan worden geïmplementeerd. Klanten schrikken al van bedragen van 750 euro voor een ‘custom made’ plug in, terwijl deze dan zelfs tegen lage kosten in Oost Europa wordt ontwikkeld. Een vergelijkbaar product zou hier minsten het 5 voudige kosten.
Ook het optimaliseren van websites voor zoekmachines lijkt eenvoudiger dan het is. Klanten vragen na oplevering van een site na een week al waarom ze niet op positie 1 staan op de eerste pagina van Google bij elke willekeurige zoekterm. Ondanks het feit dat de techniek misschien dan geen wetenschap is, moet er veel, heel veel gedaan worden om zoekmachines voldoende te plezieren om je positie te verhogen. Dat begint al met het schrijven voor het wen, de juiste SEO gereedschappen binnen het CMS en de juiste instellingen voor wat betreft zoektermen voor pagina’s, berichten en alle ander datatypen, zoals bijvoorbeeld toegepast voor producten in een webshop of evenementen in een kalender/agenda.
Daarnaast is Booming gespecialiseerd in A/B testing, een techniek om in gestuurde situaties bijvoorbeeld de verschillen in bereik te meten tussen twee pagina’s, die elk op hun eigen wijze zijn samengesteld qua inhoud en context. Op die manier kan een bedrijf geholpen worden te kiezen voor een bepaalde mix van pagina’s, die na uitgebreid meten op dat moment voldoet aan de behoeften vanuit een bepaalde marktsituatie. Een minitieuze finetuning die bijvoorbeeld voor webshops zeer gebruikelijk is. Booming is vooral een bedrijf welke vooral na de oplevering van een website opdrachtgevers helpt de website beter te positioneren. Dat is specialistisch werk, waarvoor Booming in totaal met 5 mensen een brede markt bedient.
Eddy: ‘We willen met Peter samenwerken omdat hij naast zijn diepgaande WordPress kennis vooral het medialandschap overziet in het geheel van middelen welke door opdrachtgevers kunnen worden ingezet. Zijn crossmediale kennis aan de voorkant van het traject kan ook onze klanten helpen relevante keuzes vooraf te maken, alvorens wij de stappen maken om on-line fine-tuning te realiseren’.
Peter: ‘Mijn klanten vragen mij vooral om advies en realisatie van het voortraject. Pas later is de vervolgstap richting Booming een optie, welke ik dan wel goed voorbereid kan aanbieden’.