Grafisch Lyceum Rotterdam weet zich te verkopen

Tegenwoordig moeten MBO opleidingen heel wat doen om zichzelf op de kaart te zetten. In het MBO media onderwijs moeten gespecialiseerde onderwijsinstellingen op boxen tussen ROC’s die media er ‘even’ bij doen. Het Grafisch Lyceum Rotterdam weet van aanpakken en zette vandaag een inspirerende promotiefilm op YouTube.

Ook andere Grafische Lycea doen hun best, maar ‘Rotterdam‘ spant de kroon in marketing van hun veelzijdige opleidingen en willen niets liever dan het woord ‘grafisch’ uit hun naam verwijderen, of op zijn minst nuanceren. Alle grafische lycea doen inmiddels veel meer dan puur ‘grafisch’ opleiden, maar de verschillende onderwijsinstellingen worstelen met hun naam en identiteit. Hoog tijd voor verandering, zeker als je naar het aanbod aan opleidingen kijkt die Rotterdam te bieden heeft.

2 reacties

  1. @arievantilborg op 22 december 2011 om 21:20

    Peter,

    Bedankt voor de post!

    Wij zijn overigens nog immer trots op het woord GRAFISCH in onze naam. Bedenk dat jongeren daar een ander beeld bij hebben dan wij. Ongeveer het beeld dat ons aanbod dekt en dat je ziet in het filmpje…

    Groet,
    Arie



  2. Peter Luit op 22 december 2011 om 21:24

    @arievantilborg: misschien zou het woord ‘graphix’ een beter imago ‘schilderen’. Want ik ben van mening dat het woord grafisch voor velen nog teveel (en vooral exclusief) doet denken aan drukken/printen. Jullie zijn al eens heel creatief geweest met de naam ‘Media College’……