Wat durf je te vragen van een stagiaire?
Beeld en Geluid gaat haar website updaten, altijd spannend. Een flinke klus voor professionals, althans, dat zou je verwachten. Maar als je de werving van Mediastages bekijkt, dan word je toch wel verbaasd bij hetgeen gevraagd wordt voor een fulltime stage ‘betrekking’ voor 275 euro bruto per maand.
• verwachtingspatroon afstemmen op kwaliteiten studenten
Natuurlijk is het leuk in de praktijk wat te leren van ervaren vakgenoten die een nieuwe website ontwikkelen. Erbij zijn is al spannend genoeg. Maar onderstaande tekst doet vermoeden dat Beeld en Geluid voor een paar centen een webdesigner in huis wil hebben. Wat wordt er gevraagd:
– een ‘websavvy’ stagiair
– affiniteit met het web, social media, user generated content en online marketing
– je denkt en leeft online
– je onderhoudt en actualiseert de content
– je treedt op als moderator van de gekoppelde sociale netwerken
– je maakt nieuwsberichten voor de blog in overleg met de webredacteuren
– je bent pro-actief
– je kunt het Beeld en Geluid ‘gevoel’ overbrengen naar tentoonstellingen en events
– je kunt oude content migreren naar de nieuwe site
– je kunt met Photoshop omgaan (verder wordt er niet gezegd over de rest van de techniek)
– HBO of universitair op het gebied van Digitale Communicatie, journalistiek of Media
Nou, met dat lijstje gaat het bureau aan de slag, je mag via e-mail reageren. Beeld en Geluid wil deze betrekking gedurende 3-6 maanden ingevuld zien. Natuurlijk inhoudelijk heel spannend, dat zal ik niet ontkennen. Maar ik denk persoonlijk dat hier een lijstje wordt gepresenteerd, welke uitgaat van een volledig ervaren werknemer, in plaats van een student, die het vak in de praktijk wil leren. Hoe denk jij daarover?
Klinkt als een driedubbele baan (content manager, redacteur, formulemanager social media). Wel leuk als je allround ervaring op wilt doen en van aanpakken houdt deze opdracht. Stageverzoeken bij Beeld & Geluid kun je ook met hen direct afstemmen, lees ik.