MediaMonks vieren feest in Emerce
Bij Adformatie kreeg ik vorige week een Emerce als bijlage. Aardig van de uitgever, om niet-abonnees op die manier met een gratis exemplaar te werven. Maar het bleek een ‘feestuitgave’ te zijn van MediaMonks. ik ben zeer benieuwd naar de meningen van de reguliere abonnees.
‘Magazine take-over’: nieuwe vorm van customer media?
Voor mij was dat nieuw, een titel volledig ophangen aan een commerciële partij die zijn feestje wil vieren. Waarom onder de vlag van Emerce? Waarom geen eigen ‘customer media’ stijl laten ontwikkelen? Het blad werd verzonden naar alle abonnees van Emerce en Adformatie en zal vanuit MediaMonks uiteraard naar relaties zijn gestuurd.
Naar de redenen kan ik alleen maar raden. Zoveel duurder is het toch niet om een bureau iets na te laten maken – als je dan echt de look&feel van Emerce zou willen. Opvallend is dat Emerce deze maand niet als reguliere uitgave verschijnt, heb ik mij laten vertellen.
Zitten lezers op dit ‘grapje’ te wachten? Ik heb werkelijk geen idee, het blad is van cover tot cover gevuld met content over MediaMonks. Niet op de gebruikelijke manier zoals bij sponsored artikelen (advertorials), dat is dan wel weer goed aan de inhoud. Misschien heeft MediaMonks daarom wel Emerce gekozen – omdat de redacteuren zulke goede onafhankelijke journalistiek bedrijven. Dus wat dat betreft kan het experiment geslaagd genoemd worden.
Maar goed, terug naar de abonnee. Wodt aan hem of haar iets gevraagd? Nee, maar de uitgever zal ervan uit gegaan zijn, dat zijn lezers dit ‘grapje’ wel kunnen waarderen. Waarschijnlijk kent hij zijn doelgroepen goed en durfde hij het aan.
Lees ook het artikel van Sak van den Boom van CustomerMedia Council
Leuk en effectief initiatief, lijkt mij. Ik stoor me aan de negatieve reacties in de (online)media. MM zette zich behoorlijk op de kaart en Adformatie enm Emerce magazine profiteren van zo’n feestje. Wie is de volgende?