Weekendoverpeizing: De macht van adverteerders, een TV als prijs voor een ‘printquiz’ en ruiken aan print
In Adformatie is deze week te lezen dat de budgetten voor advertentieblokken op televisie nauwelijks meer hun weg kunnen vinden door overmatige drukte. Geruchtmakende uitspraken komen vaak uit Hilversum, maar dat sommige zenders nu al budgetten moeten gaan teruggeven omdat er geen plaats meer is, overtreft wel elk ander gerucht.
Met dank aan Arie van Tilborg en Annemarie Hut
Printmedia staan zielig toe te kijken en proberen met 70-90% korting adverteerders binnen te houden. Kennelijk werkt TV beter dan print is een vaak gehoord geluid. Maar het artikel laat geen verdere onderbouwing zien van de opvallende bewegingen in het advertentie domein. Kennelijk hebben de Hilversumse experts het druk genoeg met het naar binnenhalen van die centen, probleempjes van andere sectoren trekt niet echt primaire interesse.
Ja, dan een quiz over print, de GrafiQuiz. Elke maand een stuk of 10 vragen over het grafische vak vanaf deze maand. En wat is er dan te winnen? Een mooi laserprinter? Nee, een full HD 3D TV. Leuk natuurlijk, maar de prijs staat wel in raar contrast met het vak waar de vragen over gaan. Straks worden er ook iPads uitgedeeld onder de prijswinnaars. Misschien kunnen de initiatiefnemers dan beter een MediaQuiz maken en vragen over inktrollen en papierbreedtes dan maar beter vergeten.
SCENTED BANNER NATURA KAIAK from Black Mamba on Vimeo.
Afkomstig van ARA.
Heel leuk was de suggestie van Annemarie Hut uit Rotterdam. Zij stuurde een linkje naar bovenstaand filmpje over ‘banners met geur’, een ultiem voorbeeld van een web-to-print toepassing met toegevoegde waarde. Kijk en oordeel of deze ‘vinding’ een wereldwijd vervolg gaat krijgen…… Prettig weekend.