Derde editie MediaPark JaarCongres 2010: ‘Oog voor het Scherm’
Onder die titel vindt voor de derde keer dit congres onder regie van Immovator plaats in Hilversum. Op 9 juni verwacht de organisatie inmiddels meer dan 1000 deelnemers te mogen begroeten. Wat aanvankelijk 3 jaar geleden aarzelend leek te beginnen is inmiddels uitgegeroeid tot één van de belangrijkste media congressen in ons land.
De 9e juni staat de gemiddelde Nederlander slechts een fractie van een minuut in één van de vele stemhokjes. Op het MPJC staat dan ook het mediabeleid van de overheid centraal in één van de vele plenaire sessies onder leiding van dagvoorzitter Hadassah de Boer, het culturele gezicht van de Nederlandse televisie. Maurice de Hond bekijkt daarbij het stemgedrag van het MediaPark.
Keynote spreker is Erik Huggers, Director BBC Future Media & Technology, altijd goed voor een succesvolle aftrap, daar waar het gaat om innovaties binnen de eigenzinnige wijze waarop de Britten invulling geven aan hun mediakanalen. Verder een goed gevuld programma, met voor iedereen uit de mediabranche wel wat te vinden. Media ondernemers als Ruud Hendriks (NRC/Het Gesprek), Joris van Heukelom (Sanoma), Ruud de Langen (Mindshare) en Frank Volmer (De Telegraaf) bespreken hun strategie rond het televisiescherm, het web, de mobiele telefoon en de iPad.
Bekend zijn al de Cross Media Monitor van Immovator en ook GfK presenteert de uitslagen van een onderzoek naar de in Nederland aanwezige schermen (in de breedste zin van het woord) en de wijze waarop deze door media consumenten worden gebruikt.
De toegangsprijs bedraagt € 150,– ex. BTW. Initiatiefnemers van het Mediapark Jaarcongres zijn IMMovator, Beeld en Geluid en de Media Academie.