Het is druk in Haarlem: Het derde Nederlands MediaNetwerk Event op 24 maart 2010
De huidige sociale netwerken die actief zijn in de regio hebben Haarlem gevonden als ’the-place-to-be’ voor hun events. Op de 17 al een bijeenkomst van Netwerk 023 en precies een week later de derde editie van het Nederlands MediaNetwerk Event.
Virtuele netwerken beginnen hun populariteit in ‘real-live’ steeds vaker te manifesteren. Vrijwel alle netwerken, die vanuit Ning of LinkedIn zijn ontstaan, merken dat het netwerken niet alleen blijft ‘steken’ in wat vluchtige virtuele contacten. Twitter gekoppeld aan virtuele netwerken kan behoorlijk wat mensen op de been brengen in tijden waarin het echte netwerken meer noodzaak blijkt te zijn dan ooit.
Maar het is vooral ook leuk, virtuele netwerken zijn veel breder qua opzet dan conventionele branche organisaties. In Netwerk 023, Het Nederlands MediaNetwerk en Dutch Media Professionals, is het vooral prettig vertoefen in een veel breder speelveld van dispciplines die deze ‘clubs’ rijk zijn. ‘Walk-in-walk-out’ zonder verdere verplichtingen is het netwerken 2.0 van vandaag.
Het Nederland MediaNetwerk met ruim 5100 ‘leden’ is zondermeer groot te noemen. Bas Vlugt, de initiatiefnemer achter dit netwerk hoeft zich dan ook geen zorgen te maken over het aantal deelnemers: ‘Conventionele branche organisaties moeten enorm hun best doen om mensen naar een event te laten komen. Met 5100 leden is 5 tot 6 procent zonder al teveel moeite al heel makkelijk mogelijk, dus succes verzekerd.’ Natuurlijk moet er een goed programma worden neergezet, maar dit soort events kenmerkt zich vooral door ‘zien en gezien’ worden.
Aan sponsoren geen gebrek, de gratis toegang voor de leden wordt mogelijk gemaakt door Narrow Minds, De Zaak, PitchBlink en Nieuw Haarlem.