Mediaproductie op volle toeren in Vancouver – Olympische Spelen 2010 grote impuls
Met nog minder dan 2 weken resterende voorbereidingstijd ondergaat de stad Vancouver onder invloed van enorme posters en banners, een ware metamorphose. Vele grote gebouwen worden ‘versierd’ met het olympische logo en andere vormen van verbintenis met de Olympische Spelen 2010.
Allereerst links een afbeelding van ‘Hudson Bay Company‘, kortweg ‘Bay’, de plek waar de officiële Olympic SuperStore is gevestigd, waar al langere tijd alles op het gebied van de Olympics te koop is. Veel websites van bedrijven zijn tijdelijk omgetoverd tot een ware Olympics promotie, hetgeen ook dat media segment de nodige economische impulsen geeft.
Rechts de Royal Bank of Canada, die uiting geeft aan de support voor de Canadese atleten die naast de sportieve activiteiten er alles aan zullen doen om hun land te promoten, want naast sport zijn de Olympische Spelen een overvloed aan zelfpromotie. En dat kunnen de Canadesen goed, ze kenmerken zich door een zekere ’trots’ uit te stralen voor hun land, iets waar we in ons land vaak veel gebrek aan hebben. Ook dat is marketing.
Links een poster van Samsung in het teken van mobiliteit op het gebouw van de TD Bank.
Tot slot rechts een foto tegenover de ‘Vancouver Art Gallery‘, waar een aftelklok maar liefst al een paar jaar aan het aftellen is voor de Olympische Spelen.
Op dezelfde foto links waarschijnlijk de allergrootse Canadese vlag ooit gemaakt, welke is bevestigd op Hotel Georgia in West Georgia Street, waar het jaren geleden nog mogelijk was om buiten te genieten van een drankje op een klein terras. Helaas is dat pleziertje ons ontnomen.
Foto’s: Frans Luit