Marketingfacts: 10 interviews over crossmediale marketing
Op Marketingfacts zullen de komende weken 10 interviews te zien zijn, die alleen gaan over crossmedia en met name op het gebied van crossmediale marketing. Het eerste interview is met Simon Neefjes van TBWA en wordt verzorgd door Marcel Vogels van Memo2.
Onderstaand interview duurt 35 minuten (ja, is wat lang, maar wel de moeite waard), daarin stelt Marcel 10 vragen, dus in totaal 100 vragen en antwoorden na alle interviews. Om het crossmediaal te houden, zal Marketingfacts alles ook in print bundelen en uitgeven. Een leuk initiatief, waar ik de komende tijd ook de nodige aandacht aan zal besteden.
Dit eerste gesprek kenmerkt zich vooral door een praktijk gerichte zoektocht in de posities van mediabureaus, reclamebureaus en ook on-line bureaus en hun rollen in middelen en methoden om te komen tot het gewenste resultaat voor de opdrachtgever. Van een vast omlijnde definitie aangaande crossmedia in marketing komt het niet. Volgens Neefjes blijft het elke keer opnieuw minitieus manouvreren in de balans tussen opdrachtgever, doel en de verschillende in te zetten kanalen.