Gehaktballen met slagroom
Misschien ben ik wel de laatste die dit boek, met de tot een verbazing wekkende titel, heeft gekocht. Ik ben immers geen marketeer. Ja, ik heb wel al 16 jaar mijn eigen bedrijf. En dit boek gaat me piekfijn uitleggen wat ik kan doen met nieuwe marketing methoden.
Nee, ik zal zeker niet de laatste zijn, maar ik was ook niet de eerste. Ik werd er afgelopen donderdag door @jandor op gewezen, nadat ik haar wees op het boek ‘Groundswell‘ van Charlene Li en Josh Bernoff. Enige tijd daarvoor werd ik door @pvantees gewezen op het boek ‘Wat zou Google Doen‘ van Jeff Jarvis.
De eerste twee genoemden zijn vrijwel uitgelezen. Het ‘gehaktboekje‘ ben ik zojuist mee begonnen. Het is grappig hoe aanvullend deze boekjes op elkaar zijn en elk vanuit een geheel eigen perspectief geschreven. Uiteraard zullen er vele andere titels te bedenken zijn, die soortgelijke gevoelens opwekken. Maar als bij toeval werd ik dus de eigenaar van drie boekjes, puur op aanbevelingen van anderen.
@jandor drong er echt op aan dit boekje te lezen tijdens mijn vakantie – tja, dan luister je meteen, je bestelt het en gaat aan de slag. Naast deze ‘opdracht’ kreeg ik van haar ook het boekje ‘Verras de Klant‘ van Rob Snoeijen mee. 4 boekjes dus, waarvan 2 nog vrijwel ongelezen.
Nou mensen, daar ga ik dus mee aan de slag. Mezelf ook eens leren me 2.0-achtig te gedragen. Dat vergeet ik wel eens. Ik ben eigenlijk ook van het type ‘zenden/ontvangen’, omdat ik kennelijk zolang wist wat goed voor u was. Ook ik weet dat niet meer en moet dus ook meer gaan luisteren wat mijn klanten van mij willen, ze verwennen en ervoor zorgen dat ze positief over mij gaan praten. Ze een platform bieden om samen met elkaar over hun behoeften in mijn producten en diensten te praten. Maar mijn product moet wel goed blijven, dat verandert niet. Ik ben benieuwd hoe ik dat 2.0 ga verkopen. Suggesties zijn welkom!!