GW verder als tabloid
GW, vroeger bekend als Grafisch Weekblad, gaat verder als tabloid. Uitgever RAI Langfords was blij verheugd met dit initiatief van de redactie van het wekelijkse vakblad.
Cees Pfeiffer: ‘Wij wilden zelf iets doen in het huidige moeilijke economische klimaat wat zowel verfrissend zou zijn, maar – en dat mag gezegd worden – ook kritisch zou zijn ten aanzien van de kosten van ons drukwerk.’
Vorige week rolde het eerste ‘nulnummer’ bij een groep ‘proefpersonen’ binnen en de reacties waren allemaal zeer positief. Pfeiffer: ‘We hadden daar niet echt op gerekend, maar velen vroegen ons of het een tijdelijk ‘grapje’ zou zijn. Eerlijk gezegd dachten we dat zelf ook wel een beetje om op deze manier de zomermaanden door te komen, maar de reacties zijn zo positief, dat we overwegen GW als tabloid door te laten gaan.’
De opbouw van het blad is zeer verfrissend. Ontwerpster Ems Willems van Enter in Weesp heeft de opzet gemaakt. De layout is modern, duidelijk en vooral consistent.
Ook de adverteerders reageren positief op de nieuwe opzet van GW. Dijkman Offset drukt de GW krant en het eerste echte exemplaar zal volgende week de lezers bereiken. De redactie is benieuwd naar de reacties.
De redactie heeft overigens volop crossmediale plannen rondom GW. Na de zomer zullen die plannen werkelijkheid worden. Wat GW precies van plan is, wilde Cees Pfeiffer nog niet kwijt.