Twitter krijgt ‘injectie’ van 35 miljoen dollar
Vorig jaar nog sprak ik Biz Stone tijdens een twitterborrel in Amsterdam. Op de vraag hoe hij zijn geld verdiende kon hij alleen antwoorden: ‘Ik hoop dat investeerders op den duur wat gaan zien in Twitter, nu kost het mij alleen maar geld, ik reis de hele wereld af om mijn verhaal te doen.’
We zijn dus ruim een jaar verder en Twitter heeft twee investeringsfondsen bereid gevonden samen zo een 35 miljoen euro in het bedrijf te investeren. Met dat geld hoopt Stone een verdienmodel te gaan ontwikkelen voor de dienst die in populariteit enorm aantrekt, waardoor het tijd wordt om adverteerders te gaan benaderen.
Al eerder ‘kreeg’ Twitter een injectie van 20 miljoen dollar. ‘Die zijn op en meteen stonden andere partijen klaar om met ons door te gaan’, aldus Stone als mede-oprichter van het inmiddels sinds vorig jaar 900% gegroeide bedrijf. Het bedrijf telt ‘slechts’ 27 medewerkers, de vele miljoenen die nu binnenstromen zullen dus echt niet opgaan aan personele lasten, maar vooral aan de ontwikkeling van een commercieel succesvol Twitter.
Op de weblog van Stone omschreef hij de deal als volgt:
‘We are now positioned extremely well to support the accelerating growth of our service, further enable the robust ecosystem sprouting up around Twitter, and yes, to begin building revenue-generating products. Throughout this year and beyond, our small team will grow much bigger to meet the challenges and opportunities ahead.’
Lees meer in Emerce.