GTST werft meer kijkers met digitaal magazine
In het komende seizoen krijgt de RTL-soap Goede Tijden Slechte Tijden een zogenaamd digitaal magazine. Het gratis ’tijdschrift’ telt 14 pagina’s waarvan er tien redactioneel zijn. Daarin staan artikelen, interviews, filmpjes en andere interactieve items.
Ook kunnen mensen de fictieve krant Het Spectrum doorbladeren, is er een biografie van alle (oud-)inwoners, zijn er interviews met de acteurs en natuurlijk vooruitblikken op wat komen gaat. Het tijdschrift wordt straks nog multimedialer en interactiever.
Endemol-directeur Dick van der Graaf mikt op zo’n 50 tot 70 duizend abonnees aan het einde van dit jaar. In Adformatie zegt hij: “Gemiddeld kijken 1 miljoen mensen naar GTST. 70 procent van hen kijkt naar vier of vijf afleveringen per week. Tien producent van hen moeten we met dit magazine kunnen bereiken.”
Het GTST Magazine moet uiteindelijk leiden tot meer kijkers voor de soap, die de afgelopen twee seizoenen wordt geplaagd met afvlakkende kijkcijfers.