‘Goed gevoel’ bij Picnic’06

picnic.gifDe ‘Creatieve Industrie’ heeft zijn eigen congres sinds Picnic’06 (beter bekend als Crossmediaweek), afgelopen woensdag haar deuren opende aan de Westergas fabriek aan de Haarlemmerweg in Amsterdam. Ik had zelf het genoegen als netwerkpartner namens CMBO samen met Monique de Haas, Arjen Molendijk en Indira Reynaert van Crossmediaforum aanwezig te zijn.

Wie een beetje blogt heeft de al vele inhoudelijke nabeschouwingen kunnen lezen van de talloze keynotes, lezingen en events. Vrijwel onverdeelde positieve reacties. En dat kon ook niet anders. Het programma was bijna Amerikaans perfect. Als regelmatige bezoeker van de Amerikaanse Seybold Publishing Conference (helaas door verkeerde formats uiteindelijke terziele gegaan) hield ik altijd een bepaald ‘gevoel’ over, zoiets als ‘Het is geweldig om dit momentum mee te maken, ik sta middenin deze ontwikkelingen, ik maak er deel van uit.’

picnic2.jpgDergelijke gevoelens had ik vandaag ook in Amsterdam. Het is geweldig om deze media ontwikkelingen mee te maken. Er ontstaan vele nieuwe communities, samenwerkingsverbanden, nieuwe partners, ideetjes ingegeven door technologie, experimenten, businessmodellen en ga zo maar door. Het is een uitermate spannende tijd, waar we energie van krijgen om ons als het ware onlosmakelijk te maken met die beweging.

Mijn complimenten voor de organisatie. Marleen, Bas en Monique hebben aan de wieg gestaan van deze grootse happening. Veel dank voor al die inspanningen. Hopelijk heeft een dergelijk groots opgezet event een jaarlijks vervolg. Hiermee zetten we Nederland als voortrekker op het gebied van crossmedia op de kaart.

picnic3.jpgEén klein minpuntje was het ontbreken van de meer (door vele nog onterecht genoemde) traditionele uitgevers. Zowel de kranten- als de tijdschriften uitgevers omarmen op alle mogelijke manieren crossmedia bewegingen. Crossmedia is meer dan de convergentie van alleen televisie en internet. Gelukkig werd het woord ‘print’ op de laatste dag iets meer genoemd.

Kijk verder op Crossmediaforum, Marketingfacts en Picnic’06

De lokatie:
gasfabriek.png