Terwijl uitgevers hun printuitgaven massaal geschikt willen maken voor de iPad, kijkt de grafische branche vanaf een zijlijn toe. En dat is vreemd, beschikking hebbend over vrijwel dezelfde gereedschappen waarmee uitgevers hun iPad uitgaven maken.
Lees verder....Het jonge bedrijf Nieuwsmarkt uit Velsen ontvangt 48.000 euro subsidie van het Stimuleringsfonds voor de Pers voor het doen van onderzoek naar nieuwe on-line/mobiele business modellen in de media keten. Het onderzoek kijkt over de grenzen van uitgevers, adverteerders en media consumenten. Tevens zal een mobiele demo applicatie worden ontwikkeld om een geheel nieuw concept aan de markt te presenteren.
Lees verder....Het MediaParkJaarCongres 2010 was een inspirerende bijeenkomst waar alle media ontwikkelingen – veelal gericht op de crossmediale visie bezien vanuit het televisie spectrum – op voortreffelijke wijze werden belicht.
Lees verder....CEO Hans Brons laat in het FD weten dat vooral de tegenvallende verkopen in de Verenigde Staten de balngrijkste rol spelen bij de surseance van betaling. Hij zegt dat de situatie niet uitzichtloos is en dat er in feite alleen een cash probleem is.
Lees verder....Aantal innovaties tijdens Keynote Steve Jobs overweldigend – maar mensen willen steeds meer vuurwerk
Gisteren zal de dynamiek in het Moscone in San Francisco weer voelbaar zijn geweest. Ontwikkelaars uit de hele wereld komen jaarlijks naar het WWDC (Word Wide Developers Conference) om allereerst de aftrap van CEO Steve Jobs te horen. De dagen erna zijn vooral zeer technisch.
Lees verder....Via Irene Korting kreeg ik een reactie op de blogpost rondom WWDC in San Francisco, welke vandaag van start gaat. Daar waar de iPad zijn bijna monopolistische opmars maakt, blijft de vraag gerechtvaardigd of ook andere ontwikkelaars een kans maken op deze markt. Kijk naar onderstaande film, waarin de enTourage eDGe wordt gedemonsteerd, een dual screen variant, met zowel een e-Ink scherm als een LCD scherm.
Lees verder....Jaren geleden stonden alleen maar computers en Mac OS X in de schijnwerpers tijdens de nogal technische WWDC events van Apple in San Francisco. Tecnisch zal het zeker blijven, maar de aandacht van Jobs zal in hoofdzaak liggen bij de mobiele ontwikkelingen van Apple.
Lees verder....Als je naar de evolutie van computers kijkt, dan is consumeren van content in twee opzichten altijd lastig geweest. Voor het lezen van lange teksten is de beeldschermtechnologie uiteindelijke vermoeiend voor ons hersenen. Voor het bekijken van films was de bandbreedte voorheen een problem, nu is het stroomverbruik bij laptops vaak het probleem.
Lees verder....Gisteren was Steve Jobs bij Walt Mossberg en Kara Swisher @D8 en sprak openlijk zijn visie uit over de ‘ruzie’ met Adobe rondom Flash. Kijk en oordeel zelf.
Lees verder....Uitgevers hebben vanuit hun historie een nogal beschermend gedrag daar waar het gaat om hun eigen titel en dus identiteit. Het ontkoppelen van die identiteit door ook content van anderen toe te laten stelt technisch bezien niets voor. De Volkskran durft het als eerste aan.
Lees verder....