Flipboard: social magazine met toekomst?

25 juli 2010

Kijk en oordeel zelf, is dit de weg die tijdschriften uitgevers (deels) voor zichzelf zien weggelegd?

Lees verder....

Ook time.com zoekt naar nieuwe verdienmodellen

25 juli 2010

Hoe innovatief de iPad app van Time dan ook mag zijn, ook deze uitgever worstelt met verdienmodellen in relatie met on-line content. Sinds kort beperkt Time de weergave van artikelen op haar website door te verwijzen naar de uitgave in print of op de iPad.

Lees verder....

5: serie uitzendingen van Blueshots over media, uitgeven, de tablet en de verdienmodellen

19 juli 2010

5 staat voor de introducie van CS5, waar omheen een serie gesprekken is opgezet om de kansen van uitgeven 2.0 vorm te geven. Ik ben zelf over een paar weken aan de beurt, dus stay tuned.

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: Bereidheid tot betalen voor on-line content is omgekeerde wereld

17 juli 2010

Deze week is een uitermate bruikbaar rapport verschenen, welke in opdracht van Het Stimuleringsfonds voor de Pers is uitgevoerd door PriceWaterhouseCoopers. De vraag omtrent de bereidheid tot betalen voor on-line content stond daarbij centraal. Maar is dat de juiste vraag wel?

Lees verder....

WordPress – OpenX integratie

15 juli 2010

Dat WordPress wereldwijd de meest populaire weblogengine genoemd mag worden, zal niemand echt verbazen. Dat bloggers niet massaal gebruik maken van de mogelijkheden om wat geld te verdienen met het plaatsen van advertenties, zal ook niemand verbazen. Toch is een ‘eigen’ advertentie management systeem op eenvoudige wijze te realiseren.

Lees verder....

NMA legt boete op aan Wegener na ‘dwaling’ in interpretatie van de term ‘onafhankelijkheid’

15 juli 2010

Tja, het wemelt al van de optekeningen van de boete die NMA aan Wegener en een aantal leidinggevenden heeft opgelegd. Geen misselijke getallen, 19 miljoen voor het bedrijf en zo een 1,3 miljoen voor een handje vol directieleden. Wat is er aande hand?

Lees verder....

Vanmiddag afsluitende zomerborrel 2010 bij CMBO

8 juli 2010

Kennisnetwerk CMBO sluit het voorjaarseizoen af met de jaarlijkse zomerborrel. Op informele wijze wordt over tal van actuele zaken van gedachten gewisseld onder leiding van CMBO voorzitter Peter van Teeseling, die op basis van het afgelopen half jaar een reeks onderwerpen heeft samengesteld.

Lees verder....

Hoe kijken een kleine 800 journalisten wereldwijd tegen hun eigen wereld aan?

8 juli 2010

Journalisten in kranten- en tijdschriften omgevingen zijn een apart type auteurs. Ze werken onder tijdsdruk, vinden daardoor dat de kwaliteit omlaag gaat, hebben minder lol in hun werk en oude media als print hebben hun glotie verloren. Dat zijn de belangrijkste conclusies van het jaarlijkse onderzoek uitgevoerd door Oriella ‘digital journalism study’.

Lees verder....

Uitgevers willen massaal aan de iPad – businessmodel vaak nog niet bekend

6 juli 2010

Afgelopen week werd ik gebeld door Tonie van Ringelestijn, freelance journalist en radiomaker. Hij vroeg naar mijn mening over de iPad in relatie tot enerzijds de komst van het hebbeding deze maand naar Nederland en de uitgevers die er producten voor zouden willen maken.

Lees verder....

Social media beleid vaak rommelig en ongestructureerd

6 juli 2010

Bedrijven realiseren zich vaak niet op welke wijze zij bezig zijn met de inzet van social media kanalen. Het aanmaken van wat accounts is nog geen beleid, welke centraal wordt geplaatst in het totale communicatiebeleid van een onderneming. Het ontbreekt vaak aan de kennis netwerken met elkaar te combineren, zodat het maximale effect op positieve wijze kan worden bereikt.

Lees verder....