Soms zijn stukken op blogs zodanig geschreven, dat ze gewoon roepen om discussie met de lezer. De iPad nodigt al snel uit tot discussie. Wereldwijd begint het besef door te dringen dat we te maken met een totaal nieuw apparaat met een totaal nieuwe beleving van content consumptie.
Lees verder....In het kader van het onderzoek naar mobiele media consumptie zoekt nieuwsmarkt uit Velsen naar studenten die een grootschalig onderzoek willen uitvoeren onder consumenten.
Lees verder....Uitgevers slingeren tarieven de wereld in, die door hun klanten niet worden begrepen. Dat is de conclusie van een onderzoek onder ca. 200 winkeliers en kleinere MKB bedrijven in de Velsense regio, waar Nieuwsmarkt een onderzoek uitvoerde in het kader van een subsidieprogramma van het Stimuleringsfonds voor de Pers.
Lees verder....Ik heb inmiddels een iPad schermpje vol met wat ik noem ‘nieuws/magazines-apps’. In de afgelopen 4 weken heb ik links en rechts wat nationale en internationale ‘apps’ verzameld, die ten doel hebben de consument te voorzien van content.
Lees verder....De discussies over webapps of native apps blijft een actueel thema, vooral veroorzaakt door de nogal strenge regels waaraan native apps moeten voldoen in iPhone omgevingen. Onderstaand filmpje laat een oplossing zien waarbij een native app wordt gemaakt vanauit een webapp ontwikkel omgeving.
Lees verder....In de laatste aflevering van 5, een serie programma’s opgezet door Adobe over de veranderingen in de publishing industrie, spreekt Ronnie Overgoor met Martin de Boer van Albelli.
Lees verder....Christian ten Hope startte ruim 3 jaar geleden een ‘new media team’ op en bepaalt nu met 9 mensen het beleid op het gebied van alle nieuwe media uitingen. Kijk en luister naar het heden en de toekomst van het merk NRC.
Lees verder....Het einde van de ‘zender’ Het Gesprek is een feit. De stekker gaat er definitief uit. Jammer? Zeker, maar onnodig omdat het concept tegen zeer lage kosten al veel eerder op het web voortgezet had kunnen worden.
Lees verder....Ja, met een eenmansblog als deze ontkom je er niet aan om zo nu en dan even afstand te nemen van de dagelijkse actualiteit. Wel heerlijk om even niet alles te hoeven volgen en vervolgens een geheel eigen kijk op zaken te geven.
Lees verder....Het tijdperk van digitalisering van content duurt al vele decennia. Het al dan niet verdwijnen van papier als – belangrijkste – communicatiemiddel was en is nog steeds onderwerp van gesprek op vele nationale en internationale congressen.
Lees verder....