Na een stormachtige aanlevering van de campagnes rond de inzenddeadline, heeft Smin maar liefst 103 inzendingen voor de verschillende categorieën geteld. Een recordaantal cases dingt dit jaar mee voor een award.
Lees verder....Het is natuurlijk maar net hoe je de grootte van een bedrijf meet, maar op de beurs groeit Apple gestaag en is hard op weg ’s werelds grootste bedrijf te worden. Analisten in de Verenigde Staten zeggen dat de waarde van Apple is gestegen tot 267 miljard dollar.
Lees verder....Na aardig wat maanden en een aantal WordPress 3 omgevingen verder, mijn optekeningen van hetgeen – wat mij betreft zo snel mogelijk – in versie 3.1 opgeleverd zou moeten worden.
Lees verder....Het dagelijks verschijnen van kranten zal in de nabije toekomst eerder uitzondering dan regel zijn. In een klein land als Nederland is die positie misschien voorbehouden aan de Telegraaf en misschien één of twee gratis dagbladen, zoals Spits en/of Metro. De rest van de krantenuitgevers zullen zich moeten opmaken voor het drastisch verlagen van de verschijningsfrequentie, althans in print.
Lees verder....Een on-line krantenwinkel volgens het iTunes en iBook Store model heeft geen toekomst. Muziek en boeken zijn incidentele producten, terwijl een krant een primaire dagelijkse behoefte is.
Lees verder....Adverteerders die zichzelf meer positioneren als brandowners die relevante content kunnen leveren aan consumenten die dat willen, maken grote kans zelf uitgever te worden. De tablet markt is aanjager van deze beweging.
Lees verder....De hashtag #papertweet ontstond spontaan op de jaarlijkse docentenborrel van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek. De aanwezigen werd gevraagd een originele tweet te schrijven en deze op te hangen in een daarvoor getekende boom.
Lees verder....Krantenuitgevers geven hun content doorgaans gratis weg of vragen hooguit 79 cent voor niet-abonnees, die na de gratis download van de app, per krant afrekenen. Achterliggende advertentiemodellen bestaan doorgaans niet.
Lees verder....Marieke van der Donk van PriceWaterhouseCoopers schreef afgelopen maand een zeer lezenswaardig artikel in InCT over nieuwe uitgeefprocessen, waarbinnen de consument bepaalt wat hij of zij consumeert.
Lees verder....Vlak voor het komende weekeinde opent de Internationale Funkausstellung 2010 haar deuren in Berlijn. Wat vroeger een soort grote Firato was, (wie kent die beurs in de RAI nog?) is inmiddels uitgegroeid tot een internationale vakbeurs op alle mogelijke gebieden van media consumptie.
Lees verder....