WordPerfect op MS-DOS, wie wat ouder is weet zich deze tekstverwerker nog goed te herinneren, het was de standaard in de MS-DOS tijd. Daarna is veel gebeurt. Maar het komt maar weinig voor dat een iPad een aankoop is na een MS-DOS PC.
Lees verder....Via @gietim kreeg ik gisteren een linkje doorgestuurd waaruit bleek dat AP bezig is met een webapp experiment. De basis is gebouwd rondom jQuery, althans dat is uit de source op te maken, zelf spreekt AP van een HTML5 experiment.
Lees verder....Niet voor niets ben ik deze week met de nieuwe poll begonnen over de toekomst van mobiele applicaties. Ik sprak afgelopen week met een grote Amerikaanse uitgever, die zei: ‘Ik hoop dat het allemaal wat spannender wordt dan off-line content apps met vele tientallen MB’s als download’.
Lees verder....Ik merk het al in mijn dagelijkse contacten met uitgevers, brandowners/adverteerders en productiebedrijven. De iPad ligt vaak een tikkie provocerend op tafel, met zoiets van: ‘Kijk, ik heb er ook één, dus ik ben op de hoogte’. Hoe nu verder?
Lees verder....Grote merken die contact willen hebben en houden met hun klanten, doen dat nog overwegend met print. Websites en een aantal – nog – spaarzame mobiele initiatieven worden vooral als aanvulling gespositioneerd.
Lees verder....Na een klein half jaartje is de huidige poll zo een beetje qua aandacht aan zijn einde gekomen. Met 162 stemmen op de stelling ‘Betalen voor on-line content’ kan niet echt gesproken worden van keiharde conclusies.
Lees verder....Onder die naam krimpt NRC met 30 man. De uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next, bijbehorende website en de digitale smartphone/tablet uitgaven. 30 man eruit, concept blijft volgens analisten nagenoeg hetzelfde. Kan het anders?
Lees verder....We verlangen steeds vaker naar ons weekend, waarin we nog echt mensen tegenkomen. Het ‘door-de-weekse-leven’ wordt steeds vaker beheersd door oppervlakkige on-line contacten. We verschuilen ons achter onze e-mails, achter onze oppervlakkige ‘140 karakters contacten’ en gaan allemaal ons eigen gang in een steeds groter wordend isolement. Of vergissen we ons?
Lees verder....Google wil een zo hoog mogelijk rendement behalen uit hun on-line advertentie activiteiten. Dat lijkt logisch, zij bieden immers het platform voor de adverteerder. Maar vanuit de min of meer klassieke ketengedachte zitten mediabureaus bovenop de adverteerders en verdienen aan het regelen van de advertentie plaatsingen.
Lees verder....Google ontdekte een stukje malware op deze site. Je krijgt een e-mail met een link die mij naar een niet bestaande pagina binnen Google leidde. Vervolgens komt een afschrikwekkend roodscherm tevoorschijn als je als bezoeker deze site wilt bezoeken met de melding dat het bezoekje wel eens schadelijk zou kunnen zijn voor de computer.
Lees verder....