Ga vooral niet kijken naar onderstaande filmpjes als je geen interesse hebt in webapp ontwikkelingen. Want ze geven een stuk technische uitleg over het gebruik van o.a. CSS’en voor iPhone en iPad en vormen de basis voor het maken van eigen webapps.
Lees verder....De Telegraaf Media Groep heeft in ieder geval durf op media gebied. Al vele jaren experimenteert de uitgever met nieuwe activiteiten. Dat niet alles – achteraf – succesvol blijkt te zijn, wordt doorgaan – te – breed in de media uitgerold.
Lees verder....Bas Vermond schreef deze week een opmerkelijke column op zijn website over het ‘losbartsen van de machtstrijd omtrent het eBook’. Die machtstrijd is vooral een strijd tussen oud en nieuw.
Lees verder....Met nogal wat customer media events in de pijplijn was de komst van ‘wathandig’ van Albert Heijn een verrassing die volgens mij niet in veel juryhanden terecht is gekomen.
Lees verder....HDC media, onderdeel van de Telegraaf, met een aantal regionale titels maakt ook zijn eerste stappen op het gebied van mobiel. De uitgever maakt daarbij de keuze zowel (gratis) webapps te leveren als een (betaalde) iPhone app.
Lees verder....De Slate 500 gaat 800 dollar kosten, vergelijkbaar met het duurste model van de iPad serie van Apple. HP zegt de concurrentie met de iPad aan te willen gaan, maar richt zich voorlopig op de zakelijke markt. In 2011 moet een consumentenversie verschijnen onder webOS van Palm.
Lees verder....MyStarBucksIdeas.com is wereldwijd een bekend verschijnsel van customer driven marketing. Zoals de Amerikaanse koffieketen dat doet, is wat mij betreft ongekend slim, maar tegelijk ook eigenlijk supereenvoudig: ‘Denk aan je klant’.
Lees verder....De over het algemeen op de achtergrond optredende Jobs laat zich doorgaans alleen zien bij grotere product aankondigingen. Deze week liet hij zich echter diverse keren uit over diverse ontwikkelingen in de markt.
Lees verder....Het door het Stimuleringsfonds voor de Pers gesubsidieerde project nieuwsmarkt.nl gaat een tweede fase van het onderzoek starten. Centraal staan brandowners en retailers in het speelveld van advertentiebewegingen bij uitgevers en daarbuiten.
Lees verder....