Adformatie deze week met 3 artikelen over relatie uitgevers en adverteerders

28 november 2010

Elke week glijdt ook bij mij de ‘dodebomen’ versie van Adformatie door de brievenbus. Deze week werd mijn aandacht gevestigd op drie lezenswaardige artikelen waarvan ik graag de hoofdlijnen hier met jullie wil delen.

Lees verder....

DZone voor iPad: als eerste in ons land geproduceerd met Adobe Publishing Suite

28 november 2010

Hoofdredacteur Hans Frederiks had het mij al een beetje ingefluisterd: ‘DZone zou de stap richting iPad zetten met de Adobe Publishing Suite’. Voor hem geen rare keuze, gezien zijn jaren lange relatie met Adobe.

Lees verder....

Tot nu toe verdeelde ervaringen met Magzine.nu en MagWorld

28 november 2010

Er verschijnen steeds vaker ‘koop-apps’ die de AppStore van Apple omzeilen. Op krantengbebied kwam deze week PressReader beschikbaar, voor tijdschriften zijn Magzine.nu en MagWorld van AKO twee voorbeelden, met een maandje ervaring.

Lees verder....

Dagblad De Pers met web-app: juiste benadering?

28 november 2010

Wat doet een krantenuitgever van een gratis krant met de iPad? Op basis van het vorige artikel zou een native app al gauw 100.000 euro kunnen gaan kosten. Dagblad De Pers koos voor een veel goedkopere web-app.

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: Wat mag een app kosten?

26 november 2010

Deze vraag is onderwerp van veel speculaties. Zeker in deze tijd waarin de ene app de andere opvolgt. Het aanbod is een wild-west avontuur, vergelijkbaar met het begin van het internet tijdperk.

Lees verder....

Vrij Nederland vanaf half december op de iPad verkrijgbaar

25 november 2010

Tijdschriftenuitgevers staan in de rij bij Apple om hun app goedgekeurd te krijgen. De druk om er ook bij te horen neemt onwerkelijke trekjes aan. We zijn nog maar net enkele maanden ‘onderweg’ met een allereerste versie van een tablet.

Lees verder....

Uitgevers vaak bang om consument te laten betalen

25 november 2010

Eigenlijk te gek voor woorden dat er onderzoek gedaan moet worden naar de bereidheid bij consumenten om te betalen voor teksten en beelden binnen het nieuwssegment. We betalen – met een oogluikend deel illegaliteit – voor games, muziek, films en apps, maar uitgevers hebben eind vorige eeuw zelf de blunder gemaakt teksten en beelden gratis op het web te zetten.

Lees verder....

Customer Media 2.0: hoe sterk blijft de rol van print?

24 november 2010

Gisteren sprak ik met Herbert Haaij van Customermedia Council in Heemstede. Met volop inspiratie tastten we het speelveld af van en dynamisch vakgebied: nieuwe klantrelatie gerichte mediaproducten in relatie tot print.

Lees verder....

Pagina’s en categoriën in WordPress in relatie tot menu’s

24 november 2010

Met de komst van WordPress versie 3 zijn menu’s geïntroduceerd. Afhankelijk van het gekozen Theme kunnen menu’s al dan niet worden toegepast. Bij het toepassen van menu’s kan de structuur van de dataopslag in het WordPress CMS aanzienlijk eenvoudiger dan voorheen.

Lees verder....

Social Media verkeert nog teveel in spagaat van onsamenhangende gereedschappen

22 november 2010

Natuurlijk kunnen vele gereedschapjes aan elkaar verbonden worden binnen de vele social media kanalen. Sommigen doen dat zelfs ongemerkt, voor andere verbindingen moet je als gebruiker wat doen.

Lees verder....