Mediapark Jaarcongres 2011: nieuwe editie in goede formule

20 april 2011

Ik heb inderdaad vorig jaar gezegd dat het format van het Mediapark Jaarcongres nog wel even mee zou kunnen in ons land. Verrassend was te zien dat die uitspraak niet alleen de titel vormde van het promofilmpje voor het event dit jaar, maar ook in het filmpje verschillen keren voorkwam. Ik mag de makers alleen maar bedanken voor de aandacht die ik hiermee heb verkregen.

Lees verder....

Sanoma vult crossmediale ambities verder in met overname commerciële zenders

20 april 2011

Sanoma is er samen met Talpa in geslaagd om de zenders SBS6, NET5 en Veronica over te nemen. Al eerder voorspelde ik dat een overname door Sanoma voor de hand lag, gezien de ’thema kanalen’ die de uitgever al bezit in een aantal crossmediale omgevingen. Met de komst van 3 TV zenders is het ‘plaatje’ compleet.

Lees verder....

De ‘Joost’-app: het vervolg (2)

20 april 2011

Het heeft even geduurd, maar er is een app die grotendeels voldoet aan de wensen om als leerhulpmiddel via een iPad ondersteuning te geven aan kinderen/mensen met een communicatieprobleem, vooral op het gebied van praten. De brainstormsessie die we bij Veronica Concept Design enige weken geleden hebben gehouden, werd afgesloten met de conclusie dat we als groep eerst maar eens op zoek moesten naar mogelijk al bestaande oplossingen.

Lees verder....

Thaesis onderzoek ‘De Uitgever aan het Woord’ 2011 editie over ‘disruptie in het media landschap’

10 april 2011

Elk jaar verschijnen van  het bureau Thaesis de lezenswaardige onderzoeksresultaten binnen de uitgeverijbranche onder de titel ‘De Uitgever aan het Woord’. De uitgave is gratis te lezen via Slideshare, maar wie de 145 pagina’s in fysiek’ bezit wil krijgen moet voor print 400 euro betalen, een ePub versie gaat voor 280 euro over de toonbank.…

Lees verder....

Is Woodwing (al) in de positie om een standaard neer te zetten?

10 april 2011

Het is een feit dat Woodwing uit Zaamdam een ongekend belangrijke positie inneemt in publicatieprocessen bij vooral de wat grotere uitgevers. De iPad oplossing die het bedrijf ontwikkelde, heeft zondermeer een versnelling gebracht in de ontwikkeling van het consumeren van vooral tijdschriften content op de iPad.

Lees verder....

Wat gaat Larry Page doen met Google?

5 april 2011

Deze week nam Larry Page de CEO functie over van Eric Schmidt. Page gaf al eerder leiding aan Google en heeft zichzelf nu opdracht gegeven Google meer focus te geven. Schmidt blijft als bestuursvoorzitter wel verbonden aan Google. Ook mede-oprichter Sergey Bin blijft actief bij Google.

Lees verder....

Reactie op ‘Reclame op schoot’

3 april 2011

Deze week las ik een aardige optekening van het advertentie- en reclame landschap rondom tablet in Adformatie. Suzan Borst onderzocht waarom adverteerders niet warm lopen voor advertenties op tablets. Haar conclusies en mijn aanvullingen.

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: 4 jaar Twitter

1 april 2011

Dit weekend vier ik dat ik precies vier jaar geleden ben begonnen met toen nog een ‘fenomeen voor de happy few’ – Twitter. Toen gewoon lollig. Ik legde het aan mensen uit als een soort SMS, maar dan naar meerdere mensen tegelijkertijd en nog gratis ook. Inmiddels gaat de uitleg wat verder en vertel ik…

Lees verder....

New York Times wil geld zien voor digitaal lezen

31 maart 2011

De New York Times gaat tussen de 15 en 35 dollar rekenen voor vierweekse digitale abonnementen. De homepage blijft gratis en een maximum van 20 artikelen per 4 weken. Ook is breaking news gratis en maximaal 5 artikel door een zoekopdracht.

Lees verder....

Uitgevers komen in beweging voor SBS

30 maart 2011

Maar liefst drie uitgevers zeggen belangstelling te hebben voor het overnemen van de zenders van SBS. John de Mol liet al eerder weten belangstelling te hebben, maar tot een concrete overeenkomst is het nog niet gekomen. • Past SBS bij een van oorsprong op print gerichte uitgever? Als laatste heeft Christian van Thillo zich gemeld.…

Lees verder....