Weekendoverpeinzing: hoe lang nog winkelcentra?

22 juli 2011

Dingen blijven niet bestaan omdat we er nu eenmaal aan gewend zijn. Vroeger hadden we geen winkelcentra, nu wel, maar is dat in de toekomst ook nog zo? Grote ketens zoeken meer omzet via het geavanceerde web applicaties. De luie consument wordt on-line prima bediend en aankopen zijn allang niet meer beperkt tot virtuele producten als muziek, films of diensten als vliegreizen en vakanties.

Lees verder....

Zoektocht door Lion

22 juli 2011

Ik heb altijd moeite met de aanlokkelijke ‘250 nieuwe functies en/of verbeteringen’, die Apple keer op keer noemt bij het uitkomen van een nieuwe versie van Mac OS X. Ik kom doorgaans niet veel verder dan een stuk of 20, de rest zal dan wel ‘onder de motorkap zitten. Na een paar dagen toch heel wat leuke dingen gevonden.

Lees verder....

Apple blijft onverminderd goed presteren

20 juli 2011

Het eigenzinnige Apple blijft onverminderd topprestaties neerzetten. Record na record wordt gebroken. In het gebroken boekjaar scoorde Apple in zijn derde kwartaal de beste resultaten ooit met een omzet van bijna 28,6 miljard dollar, een toename van 82% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Lees verder....

Terughoudendheid uitgevers bij verkopen losse artikelen via tablet houdt aan

19 juli 2011

Vorige week las ik een aardig artikel in Adformatie rondom het initiatief MyMagazine, een voorlopige werktitel van onder andere Marten Blankesteijn, die in samenwerking met verschillende marktpartijen een app wil gaan ontwikkelen waarmee lezers losse artikelen kunnen kopen van Nederlandse dagbladen en tijdschriften.

Lees verder....

MailChimp ‘groepen’ en WordPress ‘categorieën’

19 juli 2011

Vrijwel alle plug-ins die je tegenkomt om je in te schrijven voor een nieuwsbrief via MailChimp bieden de mogelijkheid aan om je te abonneren op zogenaamde groepen binnen MailChimp. Groepen staan bijvoorbeeld voor interessegebieden. Binnen WordPress wordt gewerkt met zogenaamde categorieën. Een verbinding zou logisch zijn. Hoe werkt dat? • Onderstaande techniek alleen voor ‘handmatige’…

Lees verder....

Bespottelijke aanbesteding website Koninklijk Huis

14 juli 2011

Natuurlijk kan de website van het Koninklijk Huis wel een opknapbeurt gebruiken. Maar 220.000 euro ex. BTW uitgeven voor een project met een doorlooptijd van drie jaar is wat mij betreft bespottelijk te noemen.

Lees verder....

CMBO zomerborrel met inspirerende filmpjes

1 juli 2011

CMBO had ervoor gekozen de discussie met de zaal aan te gaan middels een aantal zeer aansprekende filmpjes over zeer uiteenlopende media ontwikkelingen en onderwerpen. Het kostte Arjen Molendijk en Alex Kunst van Publish geen moeite om de aanwezige deelnemers aan het praten te krijgen. • Oude en nieuwe filmpjes genoeg inspiratie om met elkaar…

Lees verder....

Lobby grafische sector werkt tot op Europees niveau

29 juni 2011

Het kan niet ontkend worden, de grafische sector in ons land weet op Europees niveau geld los te peuteren om de gevolgen van de krimp binnen de branche op te vangen. De Europese Commissie stelt 5,8 miljoen euro ter beschikking voor her- en bijscholingtrajecten. • De EU-lidstaten en het Europarlement moeten nog akkoord gaan met het…

Lees verder....

QR code vooral leuk

29 juni 2011

Persoonlijk vind ik de hype rondom QR wat overdreven. Natuurlijk begrijp ik echt wel de toegevoegde waarde wanneer een makelaar een QR code bij een advertenties plaats en die dan resulteert in een filmpje op je smartphone. Maar de koop en verkoop van een huis verandert er nauwelijks door. Zeker de prijs niet.

Lees verder....

Niemand durft bezuinigingen in de publieke omroep echt te benoemen

28 juni 2011

Ja, velen zullen het niet met me eens zijn, maar ik heb toch wel vergaande bezwaren tegen gewone presentatoren die al heel snel tussen de 130.000 en 190.000 euro per jaar ‘pakken’ uit ons belastingstelsel. Om maar niet te spreken van de ’toppers’ die we makkelijk een veelvoud betalen om te voorkomen dat ze verdwijnen naar de commerciële omroepen.

Lees verder....