Afgelopen vrijdag sprak ik met Jos Kok, docent aan de Hogeschool van Amsterdam en gisteren sprak ik met Ton Ensink, één van de vele ICT mensen bij ING. Nee, deze mensen kennen elkaar helemaal niet, maar de inhoud van beide gesprekken was opvallend genoeg om daar eens over te peinzen.
Lees verder....Ruim een jaar na de lancering van de iPad, hoor je links en rechts voldoende over al dan niet verschijnende en of te koop zijnde tablets van Samsung, RIM en hier en daar nog een onbekend ‘zwerfmerk’.
Lees verder....Enige tijd geleden schreef ik een bericht over het combineren van WordPress categorieën en MailChimp groepen. In mijn zoektocht door MailChimp vond ik slechts één manier om de gehele workflow vanaf WordPress berichten tot en met op maat gemaakte nieuwsbrieven te automatiseren. Ik deel hier graag mijn ervaringen.
Lees verder....Nee, het is geen geheim dat Apple niet gek is op Adobe Flash. Het ontbreken ervan in de iPhone en iPad wordt misschien door de echte Apple aanhangers ‘vergeven’, maar het blijft een onderwerp van gesprek, juist omdat Android toestellen kennelijk geen moeite hebben met het stuk techniek waar Apple zo een hekel aan heeft.
Lees verder....Wederom trachten uitgevers via oude wetten eigenaren van zogenaamde ‘graaisites’ aan te pakken. Uitgevers willen geld zien voor verhalen die zonder toestemming worden overgenomen.
Lees verder....Ja, je product ’tumult hype’ noemen lijkt mij een enorm risico. Maar deze app van voormalig Apple medewerkers Jonathan Deutsch en Ryan Nielsen, beiden behoorlijk betrokken bij zowel Mac OS X en verschillende Apple apps, is een doorbraak op het gebied van WYSIWYG HTML5 en CSS3.
Lees verder....Het zal de online wereld weinig zeggen, misschien verdwijnen deze lezers al meteen bij het lezen van het woord ‘grafisch’, maar voor ingewijden uit de grafische sector zal het verdwijnen van Tetterode uit Amsterdam een vreemd gevoel van weemoed opwekken.
Lees verder....Het in juni verschenen rapport van Gfk ‘Trends in Digitaal Lezen’ laat er geen twijfel over bestaan: Nu.nl is winnaar op laptop, smartphone en tablet. Alleen op de laptop scoren de nummer twee en drie – NOS en Telegraaf – nog cijfers op relatief kleine afstand. Op de smartphone en op de tablet laten de nummers 2 en 3 – Telegraaf en Uitzending gemist- zich in veel minder mate zien.
Lees verder....