Het werd geen 5 maar 4s: wat is het marketingverschil?

5 oktober 2011

Bij Apple hebben de marketeers naar alle waarschijnlijkheid lang met de nieuwe CEO Tim Cook om tafel gezeten om de lancering van de nieuwste iPhone het juiste ‘nummertje’ mee te geven in relatie tot de noviteiten die de populaire smartphone mee zou krijgen.

Lees verder....

Brandowners aan de apps voor klant relatie magazines?

4 oktober 2011

Al een aantal jaren ben ik betrokken bij de jury van wat begon als Customer Media Awards en tegenwoordig Grand Prix Customer Media heet en door SMIN en Logeion wordt georganiseerd. Bij Customer Media Council in Heemstede mag ik op 18 oktober samen met o.a. Lars Sang Mo Boom, senior online marketeer van de ANWB, en Sjef Kerkhofs (Pondres) een inspirerende bijeenkomst leiden op het gebied van apps van o.a. de bekende brandowners. Waar staan we?

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: 60 jaar televisie versus 20 jaar het web

2 oktober 2011

Vandaag bestaat televisie in ons land 60 jaar. Het web bestond op 6 augustus 20 jaar. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten? Is een vergelijking in snelheid van de ontwikkelingen wel te maken? Mijn overpeinzingen.

Lees verder....

Gaat Kindle Fire het tablet speelveld ingrijpend veranderen?

28 september 2011

Het was al langer bekend dat Amazon met een Kindle variant zou komen, die de concurrentie met de iPad zou moeten aangaan. Waar alleen Samsung serieuze pogingen doet met de Galaxy Tab 10.1, laten verreweg de meeste leveranciers die met prototypen verschenen het massaal afweten. Amazon kiest voor de aanval met een 7″ 199 dollar kostende tablet.

Lees verder....

Ambitieus webproject struikelt op te complex beheer en stabiliteit

28 september 2011

Een kleine 5 maanden geleden startte ik met het project handispots.nl. Een ambitieus project met nogal wat wensen ten aanzien van vormgeving, functionaliteit en uitbreidbaarheid. De opdrachtgever koos na een uitgebreid – eigen – vooronderzoek voor de combinatie WordPress/BuddyPress. Lees hier de mooie praktijk van deze case, het einde ervan en de fantastische bijverschijnselen.

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: brancheorganisaties 2.0

24 september 2011

De afgelopen weken hebben SMIN, Logeion, VEA en BvA de nodige media aandacht gekregen. Ondanks de verschillen in zowel de soort organisaties als de aandacht, staat één aspect centraal. Op welke wijze kunnen deze organisaties hun dienstverlening richting hun leden handhaven in een tijd dat elke euro kosten nauwkeurig tegen de opbrengsten aan wordt gehouden?

Lees verder....

Customer Media Congres 2011: een ooggetuige verslag

24 september 2011

Voor mij een ‘bijna thuis’ verslag vanuit de Philharmonie in Haarlem. Vanwege de dreigende regen toch de auto gekozen als transportmiddel, gewapend met paraplu en winterjas. Achteraf niet nodig en vooral op de wandeling terug – later die dag – naar de auto bijna lachwekkend. Maar genoten van een heerlijk dag, vol met relevante content, ontspanning en commercieel bewustzijn.

Lees verder....

Mijn bijdrage aan het boek ‘help ze willen vrienden worden’

23 september 2011

Piet en Tom Bakker gingen me deze week voor in hun boek ‘Handboek Nieuwe Media’. Maar persoonlijk ben ik bijzonder trots op mijn bijdrage aan het boek ‘help ze willen vrienden worden’ van de Customer Media Council uit Heemstede. Mijn publicatie van de Panamalezing in het congres ‘Brievenbusreclame’ van dit jaar, werd integraal gepubliceerd in het boek van Sak van den Boom, onderzoeker Suzanne de Bakker en professor Customer Media aan de UvA Peter Kerkhof.

Lees verder....

Boekbespreking: Handboek Nieuwe Media

22 september 2011

In het voorwoord stond de aanleiding voor het maken van dit rijk geïllustreerde boek: de enorme hoeveelheid toepassingen, diensten, opties, instellingen en mogelijkheden van nieuwe media. Wat begon op een velletje A4 in een – waarschijnlijk – Amsterdam café, eindigde als een echt papieren boek bij een echte uitgever. De auteurs Tom Bakker en Piet Bakker (familie?) moeten de humer ervan wel ingezien hebben.

Lees verder....

Gemeenteraad aan de iPad? Kluwer weet er wel ‘raad’ mee

20 september 2011

Een ‘masterclass’ van een middagje voor bijna 700 euro om als raadslid leren om te gaan met je eigen meegebrachte iPad. Zo probeert uitgever Kluwer raadsleden over te halen om met geld van de belastingbetaler om te gaan met het meest hanteerbare en eenvoudige apparaat ooit. Een onderschatting van het niveau van raadsleden en een overschatting van de kennis en kunde die je in één middag denkt te kunnen overdragen.

Lees verder....