Shortcodes in WordPress Themes

2 april 2012

Het is bij wat meer ervaren WordPress ontwikkelaars/gebruikers bekend dat vele plugins met shortcodes werken, om hun effect ervan te kunnen realiseren binnen posts, pages of widgets. Maar ook steeds meer (premium) themes ondersteunen shortcodes. Een paar voorbeelden.

Lees verder....

Responsive design: uitdaging voor ontwerpers

29 maart 2012

Ontwerpen binnen één gegeven vorm voor verschillende resoluties is de nieuwste uitdaging binnen de webdesigners wereld. Het einde van de vaste vorm is nabij. Het ontwerp wordt dynamisch en past zich aan aan beeldschermgroottes en verhoudingen van smartphones, tablets en alle mogelijke beeldschermen van desk- en laptops.

Lees verder....

Duurzaam lezen – een lastige berekening

27 maart 2012

In een wereld waarin alles duurzaam en maatschappelijk verantwoord moet zijn, zijn de sommen en de daaruit komende conclusies moeilijk en dus niet eenduidig te interpreteren. Papierproducent Crown van Gelder uit Velsen doe in haar laatste jaarverslag een poging papier te revitaliseren.

Lees verder....

WordCampNL 2012: 2 dagen volop WordPress inspiratie

25 maart 2012

Afgelopen zaterdag 24 maart startte de jaarlijkse Nederlandse editie van WordCamp, een inspirerend weekend WordPress kennis delen op alle mogelijke niveaus vanaf beginners tot en met plugin/theme ontwikkelaars.

Lees verder....

Nieuwsmarkt onderzoek wordt opensource project

23 maart 2012

In de afgelopen twee jaar van onderzoek bij uitgevers en brandowners/retailers rondom nieuwe advertentie-, business-, communicatie- en distributiemodellen ten gevolge van nieuwe publishing kanalen, speelde het mogelijke belang van het bedrijfje nieuwsmarkt.nl altijd een rol bij de gesprekken die werden gevoerd.

Lees verder....

Geen sluitend antwoord op native, HTML of hybride

22 maart 2012

Tijdens het e-reading & tablet event had ik het genoegen de sessie ‘webbased apps versus native apps’ te mogen verzorgen. Met drie inspirerende werd toch geen sluitend antwoord gevonden op deze vraag, die overigens de zaal tot op het laatste moment voor de afsluitende borrel vol hield.

Lees verder....

Geen één oplossing voor alles tijdens e-reading en tablet event

20 maart 2012

De mens heeft in zijn algemeenheid de neiging oplossingen in kaders te willen plaatsen die bij hem of haar passen. Uitgeven was ooit één woord waar alles ‘onder’ te plaatsen was. Inmiddels heeft elk segment een eigen cyclus aan ontwikkelingen en zijn advertentie-, business-, communicatie- en distributiemodellen voor kranten, tijdschriften en boeken zeer verschillend, zeker in relatie tot nieuwe media kanalen.

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: De Pers digitaal verder met door de consument gewenste redactionele- en commerciële content?

16 maart 2012

Deze week werd bekend dat de gratis krant De Pers eind deze maand stopt met printedities. Het businessmodel zou het gat tussen kosten en opbrengsten niet kunnen dichten. Zouden pogingen om alleen digitaal door te gaan wel succesvol kunnen zijn? Volgens mij staan adverteerders nog minder hard te trappelen om te adverteren op tablets, dan…

Lees verder....

Bijeenkomst CMBO, VKGO en ZSO over ROI en social media

16 maart 2012

Gisteren had ik de taak een kritische inleiding te geven over de (on)mogelijkheden om geld te verdienen met of door social media. Op voorhand hield ik de zaal voor geen panklare recepten te verwachten, maar slechts een globale optekening van hetgeen gaande is binnen merken die zich nu met social media gaan bezighouden.

Lees verder....

Weekendoverpeinzing: Relativeren van de hype welke geen hype is

10 maart 2012

Het valt mij steeds vaker op dat het maken van een eerste start in social media helemaal niet leuk wordt gevonden. Er zijn domweg teveel mogelijkheden en al gauw wordt het een ongecoördineerd rommeltje, met als gevolg: geen echt doordacht beleid, wat gerommel en soms zelf negatieve resultaten.

Lees verder....