Website luit.nl vernieuwd

12 januari 2013

Het werd tijd voor een update van zowel techniek als vormgeving voor deze website. U bevindt zich als bezoeker middenin het migratieproces, dus nog even geduld voor het volledige eindresultaat.

Lees verder....

Keuze vormgevingsbasis complexer dan alleen ‘leuk plaatje’

2 januari 2013

Het maken van een creatieve keuze voor de basis van de vormgeving van een website mag natuurlijk niet door techniek worden belemmerd. Toch is de praktijk anders en kan een zeer creatief ‘basis template’ een behoorlijke belemmering vormen binnen zowel de performance, de vindbaarheid en de waardering van de site door zoekmachines.

Lees verder....

Grafisch Weekblad na 18 jaar ten einde

21 december 2012

Het Grafisch Weekblad sloot met het laatste ‘Kerstnummer’ definitief haar deuren. Op dat moment was het ‘slechts’ voor 70% duidelijk dat uitgever RAI Langfords (in eigendom van RAI Amsterdam) de stekker uit het 18 jarige weekblad zou trekken.

Lees verder....

Persoonlijke visie op 2012

16 december 2012

U heeft het vast gemerkt, het was fors rustiger op luit.nl het afgelopen jaar. Had ik het dan rustiger? Bepaald niet, 2012 was het jaar van keuzes. In een lastige tijd creatief zijn, je gedachten ordenen en er dan ook naar handelen. Een overzicht, want dat bent u wel van mij gewend.

Lees verder....

Hoe maak je een keuze voor een WordPress theme?

11 december 2012

Als je met WordPress begint is het maken van een theme in het begin vrij lastig. Doorgaans kies je voor gratis themes die heel veel kunnen. Zonder te weten kies je dan voor een technisch monster, welke voor de site op vele gebieden niet veel goeds doet, waaronder snelheid en zoekmachine optimalisatie.

Lees verder....

Reclame afkopen vreemd businessmodel

6 oktober 2012

PWC publiceerde vorige week een korte samenvatting van het jaarlijks lezenswaardige rapport ‘Nederlandse Entertainment en Media Outlook 2012-2016’. PWC specialisten analyseren vele segmenten van de media- en entertainment markt en doen voorspellingen voor de komende 4 jaar.

Lees verder....

Media te sturend in campagnes #tk2012

5 september 2012

We denken te maken te hebben met flinke mannen en vrouwen die allemaal wel hun verhaal kunnen houden. De werkelijkheid is dat slechts een enkeling spontaan kan reageren op onverwachte gebeurtenissen. Zeker is echter wel dat ‘media geniek’ zijn niet automatisch goed leiderschap betekent.

Lees verder....

KVGO in de cloud?

3 september 2012

Het KVGO zou zichzelf versneld moeten omvormen naar een on-line netwerk omgeving. Nog meer reorganiseren vanuit het huidige beleid en de huidige marktontwikkelingen is een doodlopende weg.

Lees verder....

Mediamasterdagen in regio IJmond/Kennemerland

9 augustus 2012

De initiatiefnemers van cirtymarketing Velsen aan Zee (Jeroen Bakker en Peter Luit) starten met mediatrainingen voor MKB bedrijven in de regio IJmond/Kennemerland. Na de succesvolle avond met MKB IJmond is het tijd voor verdieping.

Lees verder....

Wijkplatforms Velsen kiezen voor eigentijdse communicatie strategie

31 juli 2012

Het begon eigenlijk met een onbedoelde kop van een artikel in de IJmuider Courant eind vorig najaar, waarin ik – als bestuursvoorzitter van Velsen Lokaal – stelde dat de wijkplatforms best wel wat proactiever zouden kunnen communiceren met hun burgers in hun eigen wijken.

Lees verder....