Webshops vooral kwestie van assortimentskeuze

16 maart 2013

Kleinere retailers zeggen moeite te hebben met het onderhoud aan webshops. Ze klagen allereerst over hoge initiële kosten, maar na verloop van tijd zit de meeste energie in het up-to-date houden van de webshop in combinatie met de logistieke afhandeling.

Lees verder....

‘Views’ maakt aanpassingen in WordPress weergave mogelijk zonder PHP kennis

24 februari 2013

Doorgaans zijn de templates die beschikbaar worden gesteld binnen een thema voldoende voor diverse soort weergaven, zoals bijvoorbeeld een lijst met artikelen (blogposts), een enkel bericht weergeven, een volle breedte pagina of een middenpagina met twee sidebars. Overeenkomst is dat alle content voor berichten en pagina’s wordt samengesteld met de velden die standaard in WordPress aanwezig zijn.

Lees verder....

Wat moet ik doen om via social media mijn merk te positioneren?

13 februari 2013

Je zult in deze tijd maar een nieuw bedrijf beginnen en zomaar met de vraag rondlopen: ‘Hoe ga ik mijn merk via social media aan de buitenwereld kenbaar maken?’. Met niet al teveel kennis rondom de ‘kanaaltjes’ is dat bepaald geen eenvoudige opgave.

Lees verder....

De kosten van kennis

6 februari 2013

Exclusieve trainers, superieure dagvoorzitters en deskundige consultants. Tarieven overstegen al heel makkelijk duizend euro per dag en vaak een veelvoud daarvan. En zelfs als je nog geen echte BN’er was, kon je makkelijk een fortuin per jaar verdienen. Bestaat dat nog?

Lees verder....

Philips stopt met audio en video

30 januari 2013

Bovenstaand nieuws heeft ons land nauwelijks in beweging gebracht. Ons volkje legt dat soort nieuws snel naast zich neer. Is een vergelijking met Apple denkbaar? Hoe zouden we reageren als Apple zou stoppen met computers? Philips behaalt 80% van de omzet in slechts 5 landen.

Lees verder....

TMG te groot voor slagvaardige en marktgerichte crossmediale producten

26 januari 2013

Marianne Zwagerman zegt in Adformatie ‘niet doen’ tegen de crossmediale ambities van de Telegraaf Media Groep in Amsterdam: ‘Verkeerde synergie, verlies en teveel managementlagen’. Een nadere analyse van het stuk in Adformatie.

Lees verder....

Google gaat gevecht aan met papier in ‘Paperless 2013 Campaign’

16 januari 2013

Begin deze maand kondigde Google de campagne ‘Paperless 2013’ aan. Wereldwijd wordt verbijsterd gereageerd dat de digitale grootgrutter zich zo makkelijk keert tegen het medium papier met vele oneigenlijke redenen.

Lees verder....

Heeft Apple het gevoel met innovatie verloren?

15 januari 2013

Na het overlijden van Steve Jobs zou Apple volgens ingewijden geen last gaan krijgen van omzetverlaging, de waarde van het bedrijf en zeker niet het gevoel voor innovatie kwijtraken. Vele Apple werknemers zouden genoeg ‘genen’ van Jobs hebben ‘overgenomen’ om succesvol door te kunnen gaan.

Lees verder....

LUIT.nl gaat identiteiten combineren

14 januari 2013

LUIT.nl gaat de websites luit.nl, peterluit.nl en nieuwsmarkt.nl combineren in één multisite/portal. Met nieuwe inzichten ben ik tot de conclusie gekomen, dat mijn on-line identiteit versnipperd is, hetgeen onduidelijkheid opwekt bij grote groepen opdrachtgevers.

Lees verder....

Nog volop experimenteren met responsive design

14 januari 2013

De verschillende visies rondom responsive design houden veel ontwikkelaars en creatieven nog steeds uren gekluisterd achter hun laptop, tablet en smartphone. De variaties in resoluties en schermverhoudingen zijn talrijk en vragen steeds inventiever oplossingen voor menu en content.

Lees verder....