Viennese charm awaits the newspaper industry More than 290 companies have already pre-registred as exhibitors for the leading international exhibition of the newspaper industry. They will show their innovations on 14,700 sqm of stand space – already equal to last year’s IfraExpo in Amsterdam. Use this valuable communication platform and visit IfraExpo 2007 in Vienna…
Lees verder....Print bljft dus groeien (schema afkomstig van RIT, Frank Romano), maar zal in verhouding tot ‘digitaal’ procentueel van minder belang zijn. Wie analyseert verder? Lees ook: Digital printing verdrijft offset – digitale media groeien harder dan print Binnen vijf jaar zal het aandeel digital printing in al zijn soorten en vormen offset van de markt…
Lees verder....Het Centraal Bureua voor de Statistiek heeft becijferd dat minder mensen een vast abonnement nemen op een landelijk- of rgeionaal dagblad. in 1997 kreeg nog ca. 62% van alle huishoudens één of meerdere dagelijkse kranten door de brievenbus gestoken. Nu ligt dat percentage op ca. 51%. Of het CBS rekening heeft gehouden met de huidige…
Lees verder....De grootste kranten- en boekenuitgever, die zou onstaan door een fusie tussen PCM en NDC, zal voorlopig het daglicht niet zien. Aandeelhouders van beide concern zien te weinig onderlinge synergie. NDC is ondermeer uitgever van de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden. Onder de merknaam VBK is NDC ook een grote boekenuitgever. PCM…
Lees verder....Vrijdag start de verkoop van de iPhone in de Verenigde Staten. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Is de iPhone een hype, een blijver, een mislukking? Hoe open is de iPhone, wanneer verschijnt de iPhone in Europa? Welke providers zullen het spel in Europa gaan beheersen? Geef zelf je mening over de iPhone. Ga je hem…
Lees verder....Wat ooit als crossmediaal Talpa begon, werd niet veel meer dan een TV zendertje onder een niet te vinden knop. Was eerst de naam Talpa de oorzaak, ook ‘Tien’ werd niet gevonden. Daardoor bleven adverteerders weg en leek de zender alleen nog voor voetbal liefhebbers vindbaar. John de Mol heeft zich vergist. De kranten staan…
Lees verder....Afgelopen donderdag heeft Carat het nieuwe Mediafeitenboekje gepresenteerd. Editie 2007 deze keer. De 220 pagina’s staan stijf van de cijfers, ontwikkelingen, trends en wat dies meer zij. En dat voor slechts € 21,75. Voor zij die het boekje nog niet kennen: het is een pocketuitgave van mediabureau Carat dat jaarlijks verschijnt. Carat geeft in het…
Lees verder....Een uitstekend blad of krant met waardeloze website, of andersom, kan nog heel goed. Crossmedia is helemaal niet noodzakelijk. Dat zei Matt Heffels, schrijver en bladenmaker afgelopen week tijdens het 9de Nationaal Uitgeverscongres in het Tropeninstituut in Amsterdam. Is hij de enige die de term doet verbleken en luidde hij een nieuwe trend in richting…
Lees verder....Nieuwe gratis uitgave ‘Uitgever aan het woord’ Volgens een recent onderzoek van KPMG blijven boeken en tijdschriften de belangrijkste bron van inkomsten voor de bestaande traditionele uitgevers. KPMG becijferde onder zo een 160 Nederlandse uitgevers dat pakweg 66% van de omzet nog steeds voor rekening komt van papier. Opvallend is dat de meeste uitgevers niet…
Lees verder....De advertentie inkomsten voor dagbladen zijn vorig jaar voor het eerst sinds het jaar 2000 licht gestegen. Nielsen Media Research presenteerde onlangs de cijfers over 2006. De stijging voor de dagbladen bedroeg 1,7% ten opzichte van 2005 en was vooral te danken aan postieve economische ontwikkelingen. In totaal steeg de advertentiemarkt 4% naar zo een…
Lees verder....