Arjen Molendijk live vanaf e-day Rotterdam

13 september 2007

Vandaag vindt het jaarlijkse e-day evenement plaats, dit keer in de Van Nelle fabriek in Rotterdam. Het event gaat over on-line marketing, e-commerce en media ontwikkelingen. Arjen Molendijk is voor CMBO en PIBN aanwezig op het event. Hij sprak zojuist van een gezellige drukte, maar niet van erg indrukwekkende verhalen. Hij zal aan de hand…

Lees verder....

Crossmediaal uitgeven vanuit traditionele kanalen valt nog niet mee

13 september 2007

Door: Peter Luit Binnenkort in: InCT De traditionele uitgevers van content op mediakanalen als papier, radio en televisie zoeken in hoog tempo naar ‘crossmediale formats’ om hun content met hoger rendement te kunnen distribueren. Dat dat niet altijd meevalt heeft vooral te maken met cultuur, waardoor workflows en technologie op elkaar gestapeld worden, vaak met…

Lees verder....

E.day 2007

12 september 2007

Door: Arjen Molendijk Het eerste dat gisteren opviel bij het binnenlopen van de Van Nelle-fabriek tijdens e.day 07 was dat het zwart zag van de mensen. Letterlijk, want het uniform van de jonge (mannelijke) internetondernemer is nog steeds het zwarte of donkergrijze pak zonder stropdas. Tijdens de lezingen leek het nog wel mee te vallen…

Lees verder....

‘De kolibri werkt zich kapot maar schiet geen flikker op’

9 september 2007

Door: Peter Luit Gepubliceerd in: GW Met deze openingszin antwoordde René Weijmans humoristisch op mijn vraag wat de betekenis is van het vogeltje in de nieuwe huisstijl van de eveneens nieuwe naam Weijmans Media Groep. Eigenaar René wordt vergezeld door Jan van Lieshout, directeur van Weijmans Studio, één van de onderdelen binnen de groep. De…

Lees verder....

TV zoekt ook naar vormen ‘burgerjournalistiek’

4 september 2007

Ook televisie komt in de ban van burgers die nieuws kunnen leveren via eem mobieltje. ‘ik op tv’ is een initiatief van Endemol en 7 regionale omroepen. Natuurlijk is er sprake van een ‘uitzending’ op een vast tijdstip, maar de rest van het concept komt sterk overeen met dat van bijvoorbeeld nieuwssite ‘Skoeps.nl’. Anders is…

Lees verder....

ABN Amro schetst mediasector 2015

2 september 2007

ABN Amro heeft in een nieuw rapport. een toekomstbeeld geschetst van de mediasector aan de hand van vier scenario’s. Volgens ABN AMRO zijn marktdynamiek en de adoptiegraad van nieuwe media bepalend voor de ontwikkeling binnen die mediasector. De bank noemt deze factoren ‘onzekerheden’ die de assen vormen van een matrix met de vier scenario’s. Lees…

Lees verder....

Ook Talpa Digital geen ‘crossmedia’ meer

29 augustus 2007

Emerce bericht vandaag dat Talpa Digital haar crossmediale activiteiten op een laag pitje zal gaan zetten. Daarmee komt definitief een einde aan de ambitieuze plannen van een van oorsprong traditioneel televisie bedrijf, welke haar pijlen richtte op crossmediale formats. Woordvoerder Mark van Hal lichtte het besluit toe door te zeggen dat de kern van het…

Lees verder....

Literaire uitgever Nieuw-Amsterdam brengt internet TV

28 augustus 2007

Het is voor het eerst dat een literaire uitgever zich waagt aan televisie op internet. Vanaf 2 september aanstaande brengt de Amsterdamse uitgever Nieuw-Amsterdam ‘cultuur-tv’ met achtergrondinformatie en reportages rondom tentoonstellingen, optredens, boeken en presentaties. In aanvang zullen de uitzendingen wekelijk zijn, maar volgens directeur Marij Bertman zijn de plannen gericht op een dagelijkse frequentie.…

Lees verder....

Zomercafé: hoog bezoek & veel bezoek

21 augustus 2007

In een afgeladen volle Studio 3 op het Hilversumse Mediapark vond vanmiddag een speciale zomereditie plaats van het Cross Media Café. Minister Ronald Plasterk, Willem van Kooten, Boris Veldhuijzen van Zanten en Hubert Deitmers waren vier opvallende gasten in een door een kleine 300 mensen bezocht Cross Media zomercafé. De middag wordt geopend door Monique…

Lees verder....

Ronnie Overgoor leest Telegraaf op Tabloid in Italië…

20 augustus 2007

Op mijn vakantie in Toscane kwam ik mediagoeroe Ronnie Overgoor tegen met een Telegraaf op tabloid formaat in zijn hand. Op zichzelf was het formaat al bijzonder, want ook ik wist niet dat de Telegraaf in het buitenland op tabloid werd gedrukt. Nadat Ronnie bij mij zijn Blackberry had opgeladen, omdat hij niet het juiste…

Lees verder....