Lees ook: Adobe zoekt met Share wantrouwen in Google Docs op…… Langzaam maar zeker verschijnen er steeds meer applicaties, die volledig gebaseerd zijn op webtechnologie. Eén van de meeste bekende en… Duidelijke uitleg interpretatie van Google Analytics statistieken Google Analytics is een prima gratis stuk gereedschap om het verkeer op je website te meten. Naast…
Lees verder....Gisteren werd tijdens een goed bezocht CMBO Café in MediaPlaza uitvoerig gesproken over het thema ‘outsourcing’. Inmiddels gewoon voor ICT diensten, maar in het media landschap nog een ontwikkeling vol met vragen. GEA leidde als sponsor/gastheer het programma en vrijwel alle aspecten rondom outsourcing kwamen aan de orde. Vooral veranderingen in de keten, vragen steeds…
Lees verder....In navolging van het Algemeen Dagblad (AD), Het Financieele Dagblad (fd) heet het Eindhovens Dagblad vanaf komende zaterdag ED. Er is ook een nieuw logo en een nieuw webadres. De nieuwe titel moet de aandacht in de losse verkoop verhogen. Ook dekt de titel beter de… …lading voor de online producten, aldus de uitgever. Vorig…
Lees verder....De Nederlandse Dagblad Pers (NDP) is als laatste akkoord gegaan met een nieuwe CAO voor de grafische industrie. Dat gebeurde tijdens de Algemene Ledenvergadering op woensdag 12 september. De looptijd van de nieuwe CAO is drie jaar. De loonkosten stijgen de komende drie jaar met 2,75% per jaar. Ook de reorganisatieregeling gaat op de schop.…
Lees verder....Lees ook: Crossmediale ambities Telegraaf ‘uitgevochten’ bij publieke omroepen Vandaag besteedde het Haarlems Dagblad maar liefst één totale pagina aan de omroepambities van De Telegraaf, die in het publieke… Crossmediale ambities ‘Tien’ faalden Wat ooit als crossmediaal Talpa begon, werd niet veel meer dan een TV zendertje onder een niet te vinden knop…. iMMovator Zomercafé…
Lees verder....De netto mediabestedingen zijn in de eerste zes maanden van 2007 met 2,7% gegroeid tot ruim € 1,86 miljard. Opvallend was de groei van dagbladen en huis-aan-huisbladen die een toename van de advertentie-inkomsten noteerden van respectievelijk 4,8% en 5,0%. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen dat Nielsen Media Research binnenkort publiceert. De persmedia zagen…
Lees verder....Deze week publiceerden TNS NIPO en Veldkamp de resultaten van Mediabeleving 2007 Plus. Met dit onderzoek zijn de huidige media- en reclamebelevingen van Nederlanders met betrekking tot de diverse mediumtypen in kaart gebracht. Eenzelfde Mediabelevingsonderzoek werd gedaan in 1997 en in 2004. Hieronder vermelden we de belangrijkste resultaten. Internettelevisie verandert beleving van televisie als medium…
Lees verder....Picnic’07 vindt plaats van 24 tot en met 29 september.
Lees verder....Les Echos, in Frankrijk de grootste uitgever van financiële media en pionier op het gebied van dagbladen, brengt vandaag als eerste ter wereld de dagelijkse krant uit op elektronisch papier. Dit wordt gerealiseerd met behulp van de innovatieve elektronische papiertechnologie van het Nederlandse bedrijf iRex Technologies. Het draagbare apparaat van iRex, de iLiad, beschikt over…
Lees verder....Uit het jaarlijkse onderzoek van Copernica BV en ReclameWeek blijkt dat er bij bureaus steeds meer kennis is over crossmediale direct marketing. Reclame- en communicatiebureaus hebben het afgelopen jaar duidelijk meer kennis over de mogelijkheden opgedaan en bedrijven zijn bereid een groter deel van hun budget in crossmediale activiteiten te steken. bron: Admanager Kennisniveau Ten…
Lees verder....