Het komt niet zelden voor dat je een beeldje gebruikt op je eigen website, welke je via Google hebt gevonden. In 99,99% van de gevallen is er niets aan de hand. Maar soms loopt het fout, de prijs die je betaalt is echter onderhandelbaar.
Lees verder....Het was voor de drie samenwerkende Velserbroekse media bedrijfjes best spannend om de eerste app ruim voor de gemeenteraadsverkiezingen in de beide appstores te krijgen.
Lees verder....Op 27 maart staan 7×7 Cornegge, LUIT.nl en Atlas Interactive Media samen onder de naam ‘looqup’ op het congres Converging Media in Amsterdam. Centraal staan de innovatieve app ontwikkel gereedschappen, die voor het eerst op zowel de beursvloer als in een seminar sessie worden behandeld.
Lees verder....Met nog maar net de eerste app ter goedkeuring bij Apple en Google, begint de vraag naar de mogelijkheden voor een iPad app zich al op te dringen. In de loop van de komende maanden zal de speciale ontwikkeltechnologie ook de iPad aankunnen. Maar er komt meer.
Lees verder....Over zo een 45 dagen gaat Nederland naar de stembus om in ons gehele land gemeenteraden te kiezen. U merkt er waarschijnlijk nog weinig van, maar de lokale politici zijn nerveus over de mogelijke verschillen tussen programma’s, hun eigen posities en de te vormen coalitie. De rol van de media is er niet minder om.
Lees verder....Anne Marie Hazenberg is zonder enige twijfel de grote stuwende commerciële kracht achter het succes van New Media Brains uit Rotterdam. De onlangs door mij verzorgde training MailChimp werd door haar gebruikt als basis voor de nieuwste trailer van haar bedrijf.
Lees verder....Drie samenwerkende media bedrijven in Velserbroek maken een geheel onafhankelijke verkiezingsapp voor de inwoners van de gemeente Velsen. De smartphone app zal over enige weken gratis te downloaden zijn voor iOS en Android.
Lees verder....LUIT.nl heeft een aantal ontwikkeltools in haar portfolio opgenomen, die het maken van mobiele apps sterk vereenvoudigt en tegen relatief lagere kosten mogelijk maakt voor MKB opdrachtgevers.
Lees verder....Jaarlijks zijn de vele trouwe lezers van mijn ‘nieuwtjes’ gewend aan mijn ‘jaaroverzicht’. Gewoon in vogelvlucht mijn eigen optekening van hetgeen ik dit jaar heb beleefd.
Lees verder....Twee jaar na het ‘nieuwsmarkt’ onderzoek, gerealiseerd met steun van het Stimuleringsfonds voor de Pers, is er nog niet zo heel veel veranderd in de zoektocht naar on-line businessmodellen bij de verkoop van al dan niet gepersonaliseerde content. Ook de relatie met adverteerders staat bij digitaal ‘ veelal op achterstand’.
Lees verder....