Twee wetenschappers, de Fransman Albert Fert (69) en de Duitser Peter Grünberg (68) ontdekten in 1998 min of meer toevallig de op nanotechnologie gebaseerde magnetoweerstand GMR (Giant MegnetoResistence). Een technologie die een revolutie betekende in de groote en snelheid van harddiscs. De technologie zet zeer kleine magnetische veranderingen om in grote elektrische weerstandsverschillen. Gegevens die…
Lees verder....Gedrukte tijd: ‘De communicatie kracht van Kalenders’ Met een spectaculaire opening werd met een royale 100 bezoekers het 25 jarig jubileum gevierd. 25 jaar kalenders en agenda’s werden in de grafische wereld beoordeeld door vakkundige juryleden. Rien Berends en Cees Pfeiffer van het GW luisterden de bijeenkomst op in de inspirerende lokatie van de Lichtfabriek…
Lees verder....Met enige regelmaat word ik benaderd door studenten die op diverse niveaus media studies volgen. Vaak gaat het daarbij om studenten die aan het afstuderen zijn en dus een scriptie moeten schrijven. Een beetje hulp van buiten kunnen ze daarbij kennelijk in toenemende mate goed gebruiken. Opvallend vaak staat de term ‘crossmedia’ dan bovenaan het…
Lees verder....Alle on-line ontwikkelingen op het web of via mobiele apparatuur ten spijt, blijkt volgens onderzoek van Nielsen mond-op-mond reclame de belangrijkste motor te zijn voor de verkoop van consumenten artikelen en diensten. Het onderzoek onder een kleine 27.000 mensen wereldwijd liet op zichzelf al duidelijk zien, welk vertrouwen er is in advertenties, ongeacht het medium.…
Lees verder....Het is al langere tijd onduidelijk waar KPN nu precies voor staat. Is het een telecom bedrijf, een ICT bedrijf, een uitgever, een zender of ‘all of the above’?
Lees verder....Ronnie Overgoor spreek wekelijks met mensen uit de media wereld op de nieuwe crossmediale zender ‘Het Gesprek’. Lees ook: PitchTalk van Ronnie Overgoor naar Het Gesprek Tijdens MediaCity 2007 kwam Ronnie Overgoor in gesprek met Ruud Hendriks van ‘Het Gesprek‘. Een paar maanden later bericht Ronnie… Weekendoverpeinzing – Op gesprek bij Ronnie Overgoor…. Heel leuk…
Lees verder....Verschenen in: TVM Web 2.0 is de term die al enige tijd de ontwikkelingen op het web weerspiegelt. Een term die niet één eenduidige betekenis heeft, maar vooral een beweging laats zien, waarbinnen het web vooral rijker wordt aan interactie. Interactie is het sleutelwoord binnen web 2.0. Gebruikers gaan het web ervaren als hun eigen…
Lees verder....GW: Wehkamp Gids terug op groot formaat. Adformatie: Picnic’07 – Het ‘Woodstock’ van de creativiteit. Forum (VNO-NCW): Auteurs-onrecht. Emerce: Crossmedia is één grote flirt. Computable: Minder HBO-studenten informatica. Reclameweek: Hendriks (Het Gesprek) ontmantelt bommen. InCT: Het eerste écht crossmediale televisiestation van Nederland. Automatiseringsgids: Xerox maakt afdrukken in kleur stukken goedkoper. TVM: Beamvertising – adverteren met…
Lees verder....De kleine Wehkamp gids, die een paar jaar geleden nog behoorlijk wat kritiek te verwerken kreeg door in de TV reclames een hondje te gebruiken als slachtoffer waar de oude gids op terecht kwam, is verleden tijd. Een grote drukorder komt weer terug op de internationale drukkerij markt. De nieuwe gids op groot formaat wordt…
Lees verder....Op dinsdagmiddag 2 oktober organiseerde Xplor een infomatieve netwerkbijeenkomst in het Spoorwegmuseum te Utrecht, over het onderwerp post. Voorzitter Ed den Dulk van Xplor Nederland haakt meteen in op de actualitiet van de liberalisering van de postmarkt in ons land, een onderwerp dat door de overige sprekers vooral werd vertaald in nieuwe werkstromen, ketens en…
Lees verder....