De fase van crossmedia bewustwording ligt achter ons! We weten nu wat het is, het is in volle gang bezig over alle media kanalen heen. De 2.0 stroming is vooral door alle mogelijke e-marketeers in het web kanaal neergezet als de verwoording voor interactiviteit, sociale netwerken en e-business strategieën voor zowel business-to-consumer als business-to-business toepassingen.
Lees verder....Lees ook: PitchTalk – 10 oktober … PitchTalk 24 oktober … PitchTalk 31 oktober …
Lees verder....KPN en DAG gaan een interactieve web en tv gids online zetten. Hier alvast een voorproefje. http://zie.nl/tvgids inloggen: betatest482 preview4s85 Lees ook: Vernieuwde Wehkamp gids terug op groot formaat: aanjager web verkoop De kleine Wehkamp gids, die een paar jaar geleden nog behoorlijk wat kritiek te verwerken kreeg door in de TV… GW-TV: interview met…
Lees verder....Inmiddels is het volledige rapport beschikbaar en kan weer volop gecijferd worden met alle afzonderlijke media & entertainment cijfers van de afgelopen- en voor komende jaren. Hieronder de belangrijkste tabellen uit de samenvatting.
Lees verder....Graficus: Drukwerk steeds meer gepersonaliseerd. Adformatie: Plasterk: centrum voor media-educatie. Computable: Specialist verdient meer dan manager. Reclameweek: NOM presenteert nieuwe Print Monitor. Automatiseringsgids: Internet moet op de schop. DZONE: Column Erwin Blom: De iPhone die niet kan bellen. VIP: Content Discovery Software. Lees ook: One Liners Deze Week GW: Wehkamp Gids terug op groot formaat.…
Lees verder....Mediamonitor is een website van het Commisariaat voor de Media en toont veel leerzaam materiaal over spreidingen van kosten, opbrengsten en marktaandelen van kranten, radio, televisie en internet. Men maakt daarbij gebruik van materiaal van Nielsen Media Research. Als voorbeeld een aardige tabel van de netto mediabestedingen in ons land. Doorgaans worden alleen de bruto…
Lees verder....PriceWaterhoude Coopers brengt elk jaar onder bovengenoemde titel een prachtig boekwerk uit, met een historisch overzicht van de afgelopen 5 jaar en voorspellingen voor de komende 5 jaar. Op het afgelopen Picnic event werd al een voorproefje gepresenteerd, maar deze week komt het rapport in zijn finale versie op de markt. Het boek omvat 12…
Lees verder....Steeds vaker blijken kranten hun content weer gratis open te stellen voor haar lezers. Experimenten met verschillende business modellen tonen aan dat kranten het afleggen ten opzichte van gratis on-line kranten. In Nederland zijn dat bijvoorbeeld nu.nl en planet.nl, maar bijvoorbeeld ook skoeps.nl, welke weliswaar is gebaseerd op de kracht van burgerjournalistiek. The NewYork Times…
Lees verder....Lees ook: PitchTalk 17 oktober … PitchTalk 31 oktober … PitchTalk 24 oktober …
Lees verder....Wie denkt dat het medium papier de strijd heeft opgegeven, heeft het bij voortduren mis. Er is geen sprake van ontlezing, geen sprake van verminderd papierverbruik. Dat het web sterker groeit dan papier en dat daarnaast vooral de kranten het te verduren hebben, leidt de aandacht af van de successen die met papier op andere…
Lees verder....