Met alleen maar een tijdschrift, dagblad, site of televisieprogramma red je het niet meer vandaag de dag. Crossmedia, daar gaat het om. De vraag is alleen, wat is het synergetische effect van al dat mediagestapel rondom je merk. Daar is nu een antwoord op. De afstudeerscriptie van Marieke van Westerlaak toont aan dat merkextensies de…
Lees verder....og nooit van Twitter gehoord? Dan waarschijnlijk ook niet van Seesmic. De opmars van sociale netwerken is niet meer te stuiten. Facebook, Hyves, LinkedIn en vele anderen zijn websites bedoeld om mensen op een eenvoudige manier aan elkaar te linken en met elkaar in contact te brengen. Dan kan zowel voor consumenten doeleienden als voor professionele bedoelingen.
Lees verder....Gisteren organiseerde Media Plaza de masterclass ‘Crossmedia inhoudelijke verdieping op het onderwerp’ waar Peter van Teeseling (Image World) – viel in voor mij, omdat ik in Vancouver was -, Bram Alkema (Ley Lines) en Indira Reynaert (Existenz) voor waren uitgenodigd om te spreken. De slides van de ochtendsessie hebben we beschikbaar gesteld. | View |…
Lees verder....Berichten in opinie weekbladen, gesprekken tijdens congressen, diverse bijdragen aan talloze weblogs, regelmatig duiken analyes op dat het slecht gaat met de krant.
Lees verder....Overcapaciteit, nog altijd toenemende prijsdruk en het ontbreken van een gezamenlijke toekomstvisie, dat zijn de voornaamste bedreigingen waar de grafische industrie in Europa mee geconfronteerd blijft worden. Maar er liggen duidelijk kansen: meer variatie aanbrengen in het aanbod – en daarbij minder afhankelijk zijn van papier – en sterkere banden opbouwen met de klanten en…
Lees verder....Lees ook: PitchTalk 17 oktober … PitchTalk – 10 oktober … PitchTalk 31 oktober …
Lees verder....Na een eerst paar drukke weken zijn de initiatiefnemers van Het Gesprek in de ‘pen’ geklommen om de status van de nieuwe zener voor het voetlicht te brengen.
Lees verder....De aandeelhouders van Thieme GrafiMedia Groep worden de nieuwe eigenaar van adverteerders-mediabureau Kobalt.
Lees verder....Apple heeft in haar laatste kwartaal van het gebroken boekjaar 2006-2007 67% meer winst behaald in vergelijking tot dezelfde periode van het afgelopen boekjaar.
Lees verder....Het is op diverse blogs al eerder getoond. Dick Hardt heeft een geniale manier van presenteren, zodat je bijna afgeleid wordt van de inhoudelijke boodschap, die minstens net zo belangrijk is. Volgende week bezoek ik Vancouver, de stad waar hij woont. Ik zal eens kijken of ik hem even kan bezoeken. Inspirerende man. Lees ook:…
Lees verder....