In de serie special interest groups crossmedia van het cmbo hield ik gisteren op verzoek van de deelnemers zelf een bijeenkomst over ‘web-based applicaties’. Naast de theorie werd volop gediscussieerd over de toekomst van desktop applicaties in media omgevingen. Ook werd van gedachten gewisseld over noodzakelijke kennis niveaus in zowel business-to-consumer en business-to-business omgevingen. Met…
Lees verder....The international Ghent PDF Workgroup (GWG), which in five years has become one of the world’s most respected graphic arts best practice organizations, today announces the availability of the GWG Photography White Paper. The GWG Photography White Paper gives publishers and photographers a compact set of digital photography guidelines for print production. Correct implementation of…
Lees verder....Wat zijn de voors en tegens van de virtuele wereld die een steeds grotere rol speelt in de hedendaagse maatschappij en onze cultuur? Ondanks de tegens: de digitale wereld heeft de toekomst. Je kunt er niet omheen. Voor het bedrijfsleven heeft dat ook grote gevolgen: de overgang van print en tv-spots naar online marketing en…
Lees verder....Lees ook: Twitterborrel op 30 november Gisteren deed ik voor de tweede keer mee aan de ‘media’ twitterborrel. Plaats van handeling was hartje Amsterdam bij Café… PitchTalk 17 oktober … PitchTalk 24 oktober …
Lees verder....RSDB heeft deze week bekend gemaakt dat het met Quebecor World Inc overeenstemming heeft bereikt over de aankoop van haar Europese activiteiten. Met de overname van Quebecor World’s European division (QWE), gaat RSDB een pan-Europese organisatie opzetten onder de naam Roto Smeets Quebecor. In de praktijk betekent de overname dat RSDB verder gaat onder de…
Lees verder....JDF heeft vrijwel exclusief bekendheid in de grafische branche. Het is opvallend hoe weinig bekendheid JDF (of JDF achtigen) heeft in andere media kanalen, terwijl toch ook daar productieprocessen en administratieve processen in een gekoppelde omgeving tot kosten besparingen zouden kunnen leiden. Toen ik deze vraag onlangs op Twitter stelde, waar veel mensen uit andere…
Lees verder....Het laatste kwartaal van het jaar wordt doorgaans goed gevuld door vele congressen, seminars en workshops. De mediabranche is daarop zeker geen uitzondering. Vrijwel dagelijks is er wel iets te vinden over e-marketing, mobiel, web 2.0, print 2.0, het nieuwe uitgeven of sociale netwerken. De mediamensen zelf doen er dan ook alles aan om hun…
Lees verder....Lees ook: PitchTalk – 10 oktober … PitchTalk 17 oktober … PitchTalk 24 oktober …
Lees verder....