Idols blijft crossmediaal event

3 maart 2008

Gericht op de jeugd met veel te lange reclame blokken blijft Idols een crossmediaal event bij uitstek. Dat er een uiteindelijke winnaar of winnares gekozen moet worden, lijkt slechts bijzaak. Het gaat de adverteerder vooral om ‘effect op het moment’. Dat ook de kijkcijfers wat tegenvallen, lijkt niemand echt te deren. Met steeds zo een…

Lees verder....

Nederlanders steeds actiever op internet

3 maart 2008

Bron: IJmuider Courant en CBS Nederlanders zijn steeds actiever op het internet, maar Europees gezien blijven we nog wel wat achter. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In Nederland internetten 11 miljoen mensen, jongeren actiever dan ouderen. Voor het vinden van informatie gebruiken zij bijna allemaal een…

Lees verder....

Microsoft zet in op ‘on-line’ applicaties

3 maart 2008

Nu het succes van on-line applicaties in vrijwel alle gelederen zichtbaar begint te worden, zet ook Microsoft in op dit fenomeen. Volgens topman Steve Ballmer zal het bedrijf ingrijpende veranderingen aanbrengen in de huidige business modellen voor de verkoop van software. Of Microsoft het model van Google gaat volgen, is nog maar zeer de vraag.…

Lees verder....

Nieuwe visie op ‘mobiel’

24 februari 2008

Het bedrijf Modu uit Israël heeft de kans een revolutie teweeg te brengen in nieuwe mobiele concepten. Het in begin 2007 opgerichte bedrijf ontwikkelt momenteel de Modu, een centraal mobiel apparaat, welke door middel van add-ons verschillende functionaliteiten kan vertegenwoordigen. Het apparaat is bedacht door Dov Moran. De basis wordt gevormd door een ‘gewoon’ mobieltje,…

Lees verder....

Gaan on-line applicaties Office vervangen?

22 februari 2008

On-line applicaties winnen aan populariteit. Wat vroeger moeizaam startte als ASP (application Service Provider) model, gaat nu verder onder de naam SAAS (Software As A Service).

Lees verder....

Merken maken de man

22 februari 2008

Norbert Mirani stuurde mij van de week het boek met bovenstaande titel. Norbert is strategy & new-businessdirector bij Sanoma Men’s Magazines (SMM). Hij was onder andere initiatiefnemer van het SMM Kenniscentrum, dat onderzoek laat verrichten naar mannen en merken. In zijn boek verwoordt hij op plezierig leesbare wijze de relatie tussen mannen en de invloed…

Lees verder....

Doek valt voor HD-DVD

21 februari 2008

De High Definition technologie voor DVD’s houdt op te bestaan. De Blu-ray DVD heeft de ‘strijd’ gewonnen. Niet zozeer door gebrekkige technologie, maar vooral doordat de Amerikaanse film maatschappijen hebben besloten hun films alleen nog maar op Blu-ray DVD uit te brengen. Eind maart zal Toshiba dan ook stoppen met de productie van HD-DVD spelers.…

Lees verder....

Hoe kraak ik mijn iPhone?

21 februari 2008

Bron: Vrij Nederland Volgens geruchten wordt de iPhone (de mobiele ‘wondertelefoon’ van Apple) dit jaar in Nederland geïntroduceerd. Redacteur Harm Ede Botje kon niet wachten en kocht er een in New York. Hij liet zijn speeltje uiteindelijk kraken bij een Amsterdams telefoonbedrijf. Legaal. ‘Dit is Steve Jobs pesten.’ New York, 15 december. In het drukbezochte…

Lees verder....

De betekenis van Remediatie

20 februari 2008

Bron: wikipedia Remediatie is het opnemen van eigenschappen van een oud medium in een nieuw medium. De term remediatie is een rechtstreekse vertaling van de Engelse term ‘remediation’. Jay David Bolter en Richard Grusin zijn de auteurs van het boek Remediation. Ze beschrijven hier in dat elk nieuw medium de inhoud van oudere media in…

Lees verder....

Waar staat twitter over 3 jaar?

20 februari 2008

Op 5 februari hield IPAN een bijeenkomst over de toekomst van Twitter. Het hele ‘legertje’ bekende Nederlandse twitteraars was naar Amsterdam gekomen om mee te praten over de komende drie jaar. Opvallend veel suggesties passeerden de revue. Over 3 jaar maar kijken wat er van terecht is gekomen van deze vorm van remediatie. Waar is…

Lees verder....