iMMovator Zomercafé over crossmediale ambities omroepen

27 augustus 2008

Wanneer omroepen praten over crossmedia, gaat het doorgaans om de combinatie van bestaande radio en televisie, gecombineerd met (interactieve, user generated) audiovisuele websites/weblogs en mobiel. Maar ook print wordt als nieuw ‘oud medium’ ingezet om de juiste doelgroep(en) te bereiken.

Lees verder....

Embedden van een .flv bestand

23 augustus 2008

Het embedden van AV componenten is niet altijd even eenvoudig. Voor de verschillende dataformats zijn nogal wat verschillende stukjes code ontwikkeld.

Lees verder....

iPhone applicaties verkopen goed

23 augustus 2008

Ondanks de aanhoudende klachten over de tweede generatie iPhones, blijkt het merendeel van de gebruikers maar al te graag verschillende applicaties te willen downloaden en er ook voor te willen betalen.

Lees verder....

Wegener ten opzichte van de Telegraaf

22 augustus 2008

Mooie groeigetallen bij Wegener ten aanzien van de internet activiteiten, binnen de dochteronderneming MediaVentions. Meer dan 20% groei in het eerste half jaar. Dat betekent bijna 9 miljoen euro omzet.

Lees verder....

iMMovator Zomercafé

19 augustus 2008

Benieuwd naar de grote crossmediale projecten van het nieuwe seizoen? iMMovator organiseert een speciale zomereditie van het Cross Media Café op dinsdag 26 augustus van 15.30 tot 17.30, in Studio 4 op het Mediapark in Hilversum.

Lees verder....

Kranten in zwaar weer?

19 augustus 2008

De Telegraaf was voor velen het voorbeeld van media innovatie. Het concern had jaren voorsprong op ‘collega’ uitgevers PCM en Wegener op het gebied van nieuwe media.

Lees verder....

30 minuten les in ‘web analyse’

17 augustus 2008

Avinash Kaushik schreef een boek over ‘web analyse’ – Web Analytics: An Hour A Day. Hij is werkzaam bij Google en ‘vermarkt’ Google Analytics. In het onderstaande filmpje wordt hij door Robbert Scoble geïnterviewd.

Lees verder....

RSDB in eerste half jaar in rode cijfers

14 augustus 2008

RSDB boekt over het eerste halfjaar van 2008 een nettoverlies van 1,4 miljoen euro. Vorig jaar werd in diezelfde period enog een winst genoteerd van 3,2 miljoen euro.

Lees verder....

Video gesprek via iChat

14 augustus 2008

Binnen het initiatief LUIT & VAN TEESELING hebben we een eerste poging gedaan om te bekijken in hoeverre bestaande tools goed gebruikt kunnen worden om op eenvoudige wijze meer waarde toe te kennen aan een ‘blog’ bericht.

Lees verder....

Consument heeft weinig met digitale TV

14 augustus 2008

De grote meerderheid van de Nederlandse gezinnen blijft gewoon analoog TV kijken.

Lees verder....