Presentaties van MKB IJmond bijeenkomst 14 mei in IJmuiden
Op 14 mei hielden Jeroen van der Veen, Jeroen Bakker en Peter Luit drie inspirerende parallel lezingen over actuele ontwikkelingen in het media landschap voor MKB bedrijven. Samen met MKB IJmond, Rabobank Velsen, KvK en de bibliotheek Velsen zorgden zij voor een een goed bezochte bijeenkomst.
• Unieke samenwerking tussen groot en klein in de regio om dit vervolg op ‘Retail 2020’ mogelijk te maken
• Ruim 80 deelnemers aanwezig
Na de inleidende ‘praktische’ keynote van Angéla Tromer van TromerTrain – die de aanwezigen op aansprekende wijze in de juiste stemming bracht om hun verkoop middels media ontwikkelingen te stimuleren – verdeelden de deelnemers zich over de drie sessies of bezochten de informatiemarkt met 8 kleine, maar informatieve stands van o.a. mediabedrijven uit de regio.
De lezing van Jeroen van de Veen van KVSA Webservices uit IJmuiden ging over de effectieve inzet van digitale nieuwsbrieven. Jeroen bevroeg de aanwezigen of en hoe zij dit soort projecten aanpakten en gaf daarbij zinvolle tips en liet ook verschillende alternative gereedschappen zien.
Jeroen Bakker van Cornegge uit Velserbroek ging in op effectieve communicatie door middel van ‘print’ centraal te plaatsen in de mediamix. Met talrijke voorbeelden liet hij het publiek zien hoe print, ook in tijden van overvloed aan digitale media, nog steeds een effectief medium kan zijn.
Ik mocht het publiek aan de hand meenemen om de inzet van social media te stimuleren. Met een eenvoudig ‘stap voor stap’concept liet ik zien hoe accounts aangemaakt konden worden, volgers konden worden gescoord en de effectiviteit van de boodschap een steeds belangrijk rol gaat spelen.
Aan het einde van de twee parallelle blokken was nog volop ruimte voor netwerken in het zaterdag geopende ‘media café’ op de begane grondvloer van de bibliotheek. Directeur Martijn Mewe was zichtbaar trots op de eerste bijeenkomst in deze vorm in ‘zijn’ bibliotheek van Velsen.