Nieuwsmarkt zoekt studenten voor onderzoeksopdracht
In het kader van het onderzoek naar mobiele media consumptie zoekt nieuwsmarkt uit Velsen naar studenten die een grootschalig onderzoek willen uitvoeren onder consumenten.
Nieuwsmarkt voert in het kader van nieuw te ontwikkelen businessmodellen voor de consumptie van relevante mobiele content een onderzoek uit, gesubsidieerd door het Stimuleringsfonds voor de Pers.
Het totale onderzoek richt zich op de veranderingen bij uitgevers en adverteerders onder invloed van het feit dat de consument in toenemende mate zelf gaat bepalen welke content hij of zij wil consumeren op basis van de verwachting dat consumenten eigen profielen (filters) willen maken en dus op maat kunnen worden bediend.
Het onderzoek richting de consument stelt de vraag in hoeverre consumenten de balans zoeken/vinden tussen de mogelijkheid zelf te kunnen sturen versus verrast te willen worden met ‘breaking news’ op mobiele apparaten als smartphones en tablets.
Peter Luit: ‘We hebben vele veronderstellingen ten aanzien van het veranderende consumenten gedrag mbt mobiele content, maar we willen met concrete gegevens uit de markt uitgevers en adverteerders overtuigen van ons nieuw in ontwikkeling zijnde businessmodel om vooral nieuw geld te verdienen binnen de markt van mobiele media consumptie.
We zoeken dus een HBO of academische student die een afstudeeropdracht of stageperiode wil/kan invullen met het door ons gewenste onderzoek. Hij of zij zal deel uit gaan maken van het totale nieuwsmarkt team, bestaande uit in totaal 6 mensen. Daarnaast werkt nieuwsmarkt samen met onder andere het software ontwikkelingsbedrijf Cubic Eyes en de bekende iPhone/iPad ontwikkelaars Philip Plotnikov en Jelle Prins.
Belangstellenden kunnen contact opnemen met Peter Luit (06-20709846)