Media Battle: Saxion en CCJ studenten strijden voor beste crossmediale campagne
Deze week strijden studenten van de Academie Toegepaste Kunst & Techniek van Saxion en journalistiek studenten van de Hogeschool Utrecht om de beste crossmediale campagne te bedenken voor actuele communicatievraagstukken van bedrijven uit de regio.
Komende vrijdag worden de winnaars gekozen. Zelf had ik aanvankelijk het genoegen in de jury te mogen zitten, maar ben verhinderd door een overvolle agenda die dag. De opzet van de wedstrijd is uitermate actueel: ‘Hoe kunnen ondernemers met een bepaald – tegenwoordig veelal beperkt – budget de juiste mix in media kanalen vinden om hun product(en) en/of dienst(en) onder de aandacht van het kopers potentieel krijgen?’
De deelnemende bedrijven, Brandweer Enschede, Uitvaartcentrum Vredehof, Stichting regiobranding Twente, Smart Creation en C4Real worden door een hele reeks HBO studenten op media- en communicatiegebied geholpen. Een deskundige jury kiest komende vrijdag de uiteindelijk winnaar.
In het najaar wordt een tweede ronde georganiseerd. Volgens organisator Tim Roosen is het de bedoeling deze opzet jaarlijks tweemaal te herhalen.